Puijon kirkkoherran vaalitavaksi esitetään välitöntä vaalia

Puijon seurakunnan seurakuntaneuvosto esittää tuomiokapitulille pyynnön, että Puijon seurakunnan kirkkoherran virka julistetaan avoimeksi ja sen vaali suoritetaan välittömänä vaalina. Tässä vaalitavassa kirkkoherran valinnasta äänestävät seurakuntalaiset.

Puijon kirkon torni ja muuta kirkkorakennusta näkyy puiden lehdettömien oksien takaa.

Puijon kirkko

Lisäksi seurakuntaneuvosto määritteli viran erityiset tarpeet, joita ovat muun muassa seuraavat:

• hengellinen johtajuus ja monipuolisen jumalanpalveluselämän arvostus
  • monipuolinen ymmärrys seurakunnan viestinnästä ja taito johtaa seurakunnan työtä eri medioissa
  • taito johtaa ja kehittää yhdessä seurakuntaneuvoston kanssa seurakunnan yhteistä työtä
  • valmius kehittää seurakuntarajat ylittävää ja yhteiskunnallista työtä
  • taito edistää yhdenvertaisuutta ja saavutettavuutta seurakunnassa.

Puijon seurakunnan kirkkoherra Jaana Marjanen jäi eläkkeelle 1.9.2021. Seurakunnan vt. kirkkoherrana toimii Elina Knuuttila.

2021-11-24 20:54:34.0