Koronapassi käyttöön Kauneimmissa joululauluissa

Koronapassia kysytään Kuopion ev.lut. seurakuntien useimmissa Kauneimmissa joululauluissa. Jumalanpalveluksissa ja muissa tilaisuuksissa rajoitetaan henkilömäärää 6.–27.12.

Kädessä matkapuhelin, jossa on avoinna koronapassi.

Koronatilanne on huonontunut. Kuopion ev.lut. seurakuntien toiminnassa noudatetaan viranomaisten ohjeita.

Seurakunnat ottavat käyttöön koronapassin useimmissa Kauneimmissa joululaulut -yhteislaulutilaisuuksissa. Joitakin Kauneimpia joululauluja seurakunnat järjestävät niin, että osallistujilta ei tarkisteta koronapassia mutta tuolloin tilaisuuteen voidaan ottaa enintään 100 osallistujaa.

Kaikissa jumalanpalveluksissa ajalla 6.–27.12. tiloihin otetaan osallistujia enintään kolmannes tilan enimmäishenkilömäärästä.

Konserttien osallistujamäärää ei rajoiteta, vaan konsertteihin voi osallistua kunkin konserttitilan istumapaikkojen mukaan.

Muissa avoimissa yleisötilaisuuksissa, kuten joulujuhlissa, osallistujia voidaan ottaa tiloihin enintään 100 henkilöä.

Seurakunnat tiedottavat koronapassista ja henkilörajoituksista tarkemmin kunkin tapahtuman tiedoissa verkkosivuillaan viimeistään ensi keskiviikon 8.12. aikana.

Turvallisen adventin ja joulun ajan toteutumiseksi seurakunnat suosittelevat kasvomaskin käyttöä kaikissa tilaisuuksissaan. Edelleen on myös tarpeen huolehtia hyvästä käsihygieniasta ja antaa riittävä tila kaikille mukanaolijoille. Osallistujia pyydetään tulemaan tilaisuuksiin vain ilman koronaan sopivia oireita.

Koronapassin saa tulostettua tai tallennettua matkapuhelimeen Omakannasta verkkosivuilta kanta.fi. Sen voi esittää paperisena tai matkapuhelimesta.

Koronapassia voi edellyttää 16-vuotiailta ja sitä vanhemmilta. Alle 18-vuotiaat voivat todistaa henkilöllisyytensä esimerkiksi Kela-kortilla tai vanhempien antamalla luotettavalla vakuutuksella iästä.

Kuopion seurakuntien koronasivu

Itä-Suomen aluehallintoviraston tiedote 2.12.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-12-03 17:00:57.0