Vehmersalmen kirkossa valokuvanäyttely, kesäkahvila ja tiekirkko

Vehmersalmen kirkossa on tänä kesänä kesäkahvila, seurakunnasta kertova valokuvanäyttely, ja kirkko on myös opastettu tiekirkko.
Vehmerin_nayttely_S.jpg

Tulevana kesänä Vehmersalmen kirkossa voi tutustua opastettuun tiekirkkoon, nauttia kesäkahvit sekä syventyä omasta seurakunnasta kertovaan valokuvanäyttelyyn "Monta jäsentä – yksi ruumis. Vehmersalmen alueseurakunnan elämänkuvia".

- Alueseurakunnan vastuuryhmä pohti keväällä, miten saisimme ihmisille tietoa siitä, mitä kaikkea seurakunnassamme tapahtuukaan. Päädyimme toiminnan esittelyyn valokuvilla, joissa kuvaajina ovat seurakuntalaiset, vastuuryhmäläiset ja seurakunnan työntekijät, taustoittaa Riitta Junnila-Savolainen.

- Oman seurakunnan valokuvia katsellessa nousevat esiin omat tunnelmat ja yhteisöllisyys. Kuvien äärellä on mukava viipyillä, kohdata toisia ja vaihtaa ajatuksia.

Erikokoiset valokuvat ripustetaan kirkon sivulaivassa kankaisiin, jotka ulottuvat katosta lattiaan. Kuvat on valittu siten, että niistä kuvastuu omalla tavallaan kohtaaminen ja hiljentyminen.

Vehmersalmen kirkko on tiekirkkona 20.6.–29.7. maanantaista perjantaihin klo 11–16. Kirkossa oppaina ovat vapaaehtoiset seurakuntalaiset. Valokuvanäyttely on auki tiekirkon ja tilaisuuksien aikana.

Kirkonmäellä voi nauttia myös kesäkahvilan antimista tiekirkon aikana perjantaisin klo 12–15. Paikalliset järjestöt ja yhdistykset leipovat ja laittavat kahvit tarjolle kesävieraita varten.

Tiekirkon, kesäkahvilan ja valokuvanäyttelyn avajaisia vietetään perjantaina 17.6. klo 12–15.

(Kuopion ev.lut. seurakuntien viestintä/ SR. Valokuva on yksi näyttelyn valokuvista.)

2016-06-10 11:46:00.0