Seurakuntien eri toiminnot aloitetaan jälleen

Seurakuntien toiminta laajenee alueen koronarajoitusten keventyessä. Jumalanpalveluksiin otetaan edelleen kolmannes tilan enimmäismäärästä.

Henkilö asettaa kasvomaskia kasvoilleen.

Kuopion ev.lut. seurakuntien koko toiminta aukeaa koronarajoitusten keventyessä. Jumalanpalveluksiin edelleen kolmannes tilan enimmäismäärästä. Kirkolliset toimitukset järjestetään normaalisti. Ryhmät, kerhot, tapahtumat ja muu kokoava toiminta aloitetaan. Myös leirejä voidaan järjestää.

Yli 100 henkilön tilaisuuksissa, joissa kaikille osallistujille ei ole osoitettu nimikoitua tai numeroitua istumapaikkaa, osallistujamäärä voi olla enintään puolet tilaisuuden enimmäisosallistujamäärästä kyseisessä tilassa. Muutoin toiminta voi siis alkaa normaalisti.

Suosittelemme vahvasti maskin käyttöä, turvavälejä ja hyvää hygieniaa. Kun rajoitukset kevenevät, jokaisen vastuullinen toiminta on olennaista. Toimintaan osallistutaan vain terveenä, pienissäkin oireissa on parempi jäädä kotiin.

Rajoitukset ovat voimassa 20.2. saakka Itä-Suomen aluehallintoviraston ohjeidenLinkki avautuu uudessa välilehdessä mukaisesti.

Thu Feb 03 15:33:00 EET 2022