Joululahja tuntemattomalle lähimmäiselle

Seurakuntiemme diakoniatyö auttaa vähävaraisia ja kriisin kokeneita ihmisiä alueellamme. Monet seurakuntamme ottavat vastaan erityisesti ruokakauppojen 20 euron lahjakortteja, jotka diakoniatyöntekijät välittävät seurakunnan alueella asuviin perheisiin ja yksin eläville.

Joulun alla 2023 lahjakortin voi toimittaa

• Tuomiokirkkoseurakunnassa 11.12. asti seurakunnan toimistoon (Museokatu 4)
  • Kallaveden seurakunnassa 11.12. asti
    • seurakunnan toimistoon Kallaveden kirkolle (Rauhalahdentie 21) tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 9–15 tai sovittuna aikana
    • Maaningan diakoniatoimistoon (Maaningantie 32) maanantaisin klo 10–11
  • Puijon seurakunnassa 13.12. asti diakoniatoimistoon tai Puijon kirkon postilaatikkoon (Taivaanpankontie 3).

Jos haluat muulla tavoin antaa lahjan Kuopion seurakuntien auttamistyöhön, ota yhteys lähimmän seurakuntasi diakoniatoimistoon:

Koko seurakuntayhtymälle osoitetussa lahjoituksessa saat lisätietoja Maarit Kirkiseltä (maarit.kirkinen@evl.fi).

Lahja kirkon diakoniatyöhön koko maassa

Lahjoittaa voi myös Suomen ev.lut. kirkon diakoniarahastoon. Diakoniarahasto on kirkon yhteinen avustusrahasto, josta avustuksia myönnetään seurakuntien diakoniatyön kautta. Avunsaajat ovat yllättäviin taloudellisiin vaikeuksiin tai hätätilanteisiin joutuneita perheitä ja yksityishenkilöitä Suomessa.

Yksi kirkon työn lahjoituskanava on Kotimaanapu – hyväntekeväisyyspalvelu, jonka pienkeräyksillä autetaan hädässä olevia ihmisiä ympäri Suomen. Lue lisää Kotimaanapu-sivustoltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lahja kaukaiselle lähimmäiselle

Joululahja voi olla myös kansainvälinen kädenojennus. Monien joulumyyjäistemme tuotolla autetaan lapsia, perheitä ja yhteisöjä ympäri maailmaa niissä lähetystyön kohteissa, joita seurakuntamme tukevat.

Kirkon Ulkomaanavun Toisenlainen lahjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on ekologinen ja eettinen lahja, jolla ilahdutat ystävääsi ja autat samalla kehittyvien maiden ihmisiä. Suomen Lähetysseuran Aineeton lahjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tarjoaa onnea tekojen, sanojen ja ajatusten muodossa.

Kirkoissa jouluajan kolehdeilla tuetaan mm. maailman heikoimmassa asemassa elävien lasten ja nuorten koulutusta.

Kolme joulupakettia pinossa.