Valoa kohti!

Ilmassa on jo kevään tuntua; auringon lämmittävä voima saa päivällä räystäät tippumaan, lumi ja jää sulavat, linnut sirkuttavat ja oravat hyppelehtivät pihoilla kevätriemuissaan. Toisaalta sulavan lumen alta paljastuu paljon likaa ja roskaa; hiekoitushiekka ja sepeli pöllyävät sakeana ilmassa ja kaikkialla näyttää harmaalta ihanan lumen valkoisuuden jälkeen. Kirkkovuodessa kuljemme paastonaikaa kohti pääsiäisen juhlaa. Paasto kutsuu meitä katsomaan oman elämämme harmaata aluetta ja likoja rehellisesti ja avoimesti. Miten elän elämääni? Miten kulutan maailman luonnonvaroja? Miten voisin auttaa niitä, joilla ei ole tarpeeksi? Voisinko jakaa omastani toisille? Tai miten on hengellisen hyvinvointini kanssa. Olenko liian kiireinen? Masentaako lisääntyvä valo minua - mistä saisin avun? Paastonaika kutsuu meitä myös hiljentymään rukoukseen ja Raamatun sanan äärelle. Mitä Jumala minulle viestii, jos olen välillä aivan hiljaa ja vain kuuntelen? Tai jospa menisinkin vaikka lähimetsään pitkälle kävelylle - elvyttäisikö se ahdistukseni ja laskisi kiireisen sykkeeni? Kevättalvi on hyvää aikaa ulkoilla ja nauttia vuodenaikojen hitaasta vaihtumisesta. Pikkuhiljaa routainen musta maa sulaa ja uusi värikäs elämä alkaa versomaan.

Pääsiäisen juhlassakin kuljetaan Jeesuksen kuoleman kivusta, surusta ja pimeydestä kohti ylösnpusemuksen riemullista ihmettä, valon ja ikuisen elämän voittoa. Toivottavasti tämä ilosanoma antaa sinulle auringon laillla voimaa ja uskoa huomiseen, sekä toivoa tulevaan. Jo ihan kohta on suuri juhla, jo kohta saamme taas kuuluttaa: Kristus nousi kuolleista!

Valo loistaa pimeydessä. Pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

-Joh.1.5.-

Männistön Pyhän Johanneksen kirkko

Ampujanpolku 2, 70460 Kuopio
Avoinna arkisin klo 9–15
Seurakuntamestari 040 484 8386

Seurakunnan toimisto
Ampujanpolku 2, 70460 Kuopio
Asiointi arkisin klo 9-15 puhelimitse ja sähköpostilla eija.jaatinen@evl.fi
Pappien ja tilojen varaukset kasteita, vihkimisiä ja muita perhejuhlia varten

Hauta- ja puistotoimisto
Siunauskappelintie 3, 70110 Kuopio
010 573 3700 (soitosta ei peritä erillistä palvelumaksua)
Arkisin klo 10-14
Papin ja tilan varaukset hautajaisia ja muistotilaisuutta varten

Kuopion ev.lut. seurakuntien keskusrekisteri
Museokatu 4, 70100 Kuopio
010 5733 100 (soitosta ei peritä erillistä palvelumaksua)
Avoinna arkisin klo 9-15
Virkatodistusten tilausLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkoherra
Männistön seurakunta
Ampujanpolku 2
70460 Kuopio

Toimistosihteeri
Männistön seurakunta
Ampujanpolku 2
70460 Kuopio
Valoa, toivoa ja rakkautta!

Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Männistön Pyhän Johanneksen kirkko