Alavan kesärippikoulujen isoshaku 2018

pe 20.4. klo 17.30

Ilmoittautuminen on päättynyt

Tervetuloa hakemaan Alavan seurakunnan kesän rippikouluihin isoseksi tai isoisoseksi!

LUE ALLA OLEVA HUOLELLA ENNEN LOMAKKEEN TÄYTTÖÄ!

Haku aika päättyy 15.4.2018 klo 23.59!

MIKÄ MIKÄ?

Alavan seurakunta hakee viidelle kesän rippikoululle isosia: 1 päivärippikoulu ja 4 leiriä. Kaikki ryhmänohjaajakoulutuksen (tai muun seurakunnan isoskoulutuksen) käyneet ovat tervetulleita hakemaan isoseksi! Kuitenkin Alavan koulutuksessa käyneet ovat etusijalla, koska tunnemme heidät parhaiten. Jos olit mukana talvirippikoulussa 2018, voit hakea, mutta täytämme paikat ensin ei vielä isosena tänä vuonna olleilla.
JOKA TAPAUKSESSA ON HYVÄ HAKEA!

ODOTUKSET JA VALINTA KRITEERIT?

Koulutukseen osallistumisen lisäksi, odotamme isoselta motivaatiota, ymmärrystä sekä intoa kristillisistä asioista ja persoonallisuutta (sillä kaikenlaisia tyyppejä tarvitaan). Isoisostehtävään valintaan vaikuttaa kokemus isosena, koulutukseen osallistuminen ja soveliaisuus.

Pääperiaattelisesti kaikki pätevät hakijat otetaan leirille, mutta rajallisen isospaikkojen takia joudumme tarvittaessa tekemään karsintoja. Tässä tilanteessa katsomme erityisesti hakemuksesta koulutukseen osallistumista ja muuta seurakunta-aktiivisuutta (esim kerhonohjaajana tai pyhäkouluohjaajana toimimista).

VELVOLLISUUDET JA PALKKIOT

Isoset ovat velvoitettu osallistumaan rippikoulun intensiivijaksoon (esim leiripäiviin), sitä ympäröiviin kaupunkipäiviin (tätä ei päivärippikoulussa ole) sekä konfirmaatioon. Riparikohtaisesti sovitaan myös suunnittelupalaveri. Tarkemmat päivät rippikouluille näkee isoshakulomakkeesta (yllä linkki).

1.1.2018 alkaen isosille maksettava palkkio on:

• 18-v. ja vanhemmat: 42€/ vrk
  • alle 18-vuotiaat:  21€ /vrk

Isoisosille maksetaan täysi-ikäisen isosen palkkio riippumatta iästään.

MILLOIN SAA TIETÄÄ ISOSPAIKOISTA?

Perjantaina 20.4.2018 julkaistaan isospaikat Alavan seurakuntasalissa klo 17. Jos et tullut valituksi isoseksi, sinulle soitetaan puhelimitse edellisen päivän aikana. Jos emme saa kiinni, laitamme viestiä asiasta.

LOMAKKEEN TÄYTTÄMISESTÄ TÄRKEÄ TIETO!

Kun täytät isoshakemusta täytä se huolella ja ajatuksella. Kokemus on osoittanut, että helpompi on kirjoittaa pitemmät vastaukset ensin esim Word-tiedostaan, josta kopioi sitten lomakkeeseen. Teknologia on välillä oikullista ja näin saat nopeasti uuden lomakkeen tehtyä!

Muutenkin vastaa omana itsenäsi hakemukseen, eikä niin mitä luulet seurakunnan työntekijöiden haluavan kuulla. Teennäisyys paistaa valitettavasti läpi!

Loppujen lopuksi haluamme rohkaista kaikkia hakemaan, koska ilman isosia rippileiri jää ilman oleellista osaa.

Terveisin
Alavan nuorisotiimi - Anu, Anton, Tiia ja Tiina.

• Nuorille Nuorille

Alavan seurakunta