Raamattu on ihmeellinen -kiertue

ti 27.11. klo 18.00

Neulamäen kirkon kahvio

Danilo Valla (Italia) ja pastori Sakari Kalliomaa.

Danilon “Raamattu on ihmeellinen” –kiertueen tarkoituksena on innostaa Raamatunlukuun. Kiertuetta järjestävät ihmiset (kuten Sakari Kalliomaa), jotka itse ovat aikanaan saaneet innoitusta Raamatun säännölliseen lukemiseen juuri Danilo Vallan kautta. Hänen tekemänsä “Vuoden kirja”, jonka avulla Raamatun voi lukea läpi vuodessa, on tähän hyvä apuväline. Vuoden kirja ilmestyy 2019 uutena painoksena Hanna-Maria Vahalan kokoamana. Kirjasta saa tietoa mm. nettisivuilta vuodenkirja.com ja myös Vuoden kirjan facebook-sivuilta.

Danilo Valla oli nuorena marxisti ja kommunisti ja suunnitteli juuri väkivaltaiseen vallankumousjärjestö Punaiseen prikaatiin liittymistä, kun suomalaiset evankeliointiaktiossa Italiassa olleet nuoret koputtivat hänen ovelleen. Hän kuuli ensimmäistä kertaa Jeesuksesta näiltä suomalaisnuorilta ja tuli uskoon joitakin vuosia myöhemmin. Danilo tutustui Paviassa lähetystyössä olleeseen Mario Heinilään ja hänen perheeseensä ja tuli opiskelemaan Raamattua Kansanlähetysopistoon Ryttylään 70-luvun loppupuolella. Uuras Saarnivaara kehotti häntä tämän vuoden jälkeen opiskelemaan Italiassa Raamatun alkukieliä ja Danilo hankki yliopistotutkinnon hepreasta ja kreikasta. Vuosikymmenet Danilo on innostanut monin eri tavoin ihmisiä Jeesukseen seuraajiksi ja opetuslapsiksi, Raamatun pariin ja evankeliumin työhön. Nykyään 71-vuotiaana hän työskentelee italiankielisen raamatunkäännöksen parissa, pitää  suosittua italiankielistä raamattuopetuskanavaa ja kiertää kutsuttuna puhujana. Suomessa hän vieraili edellisen kerran 2015.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Nuorille Nuorille