Musiikki eläköön – pianokonsertti

Postitalon seurakuntakeskuksen seurakuntasali

Tuomiokirkkoseurakunnan järjestämä klassisen pianomusiikin konsertti ”Musiikki eläköön!”. Konsertin avaa juhlallisesti C-duurin sävelin J.S. Bachin preludi ja fuuga bwv 870. Tämän jälkeen upeat sävellykset mm. Haydnilta ja Chopinilta johdattavat meidät aina 1900-luvun moderniin musiikkiin asti.

Enrique Granadoksen puhutteleva teos Neidon ja Satakielen valituslaulu on omiaan vangitsemaan kuulijan pirstaleiseen hetkeen muuten niin reipastempoisen ja virtuoosisen konserttiohjelman ohella. Konsertin päättää hauskalla tavalla pieni kamarimusiikkiosuus: tanskalaissäveltäjä Milhaudin hyväntuulinen trio klarinetille, viululle ja pianolle.

Pianisti Kalla Ruokokoski valmistuu toukokuussa Savonia-ammattikorkeakoulusta musiikkipedagogiksi. Konsertin ohjelma on hänelle jo rakkaaksi muodostunutta B-tutkinto-ohjelmistoa. Viulisti Emmi Mietala ja klarinetisti Kaisu Tanskanen ovat Ruokokosken opiskelutovereita.

Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelma on 10€. Tuotto menee yhteisvastuukeräykseen. Konsertin kesto on noin 45 minuuttia

Tuomiokirkkoseurakunta