Bysanttilaisen kirkkomusiikin juurilla -konsertti

la 22.2. klo 18.00

Alavan kirkko

Saint Ephraim Male Choir (Unkari), johtaa Tamás Bubnó. Ainutlaatuinen kahdeksasta ammattilaulajasta koostuva mieskuoro ensimmäisellä Suomen konserttikiertueellaan. Konsertin kesto noin 1 tunti (ei väliaikaa). Ohjelmamaksu 20 € ovelta tuntia ennen ja 18 € ennakkoon www.nettilippu.fi. Järjestää: Alavan seurakunta ja Nova Records Oy

Saint Ephraim (unk. Szent Efrém Férfikar) on noussut yhdeksi tunnetuimmista ja arvostetuimmista mieskuoroista Unkarissa. Bysantin liturgista musiikkia esittävä kuoro perustettiin ajatuksenaan äänittää harvinaisia unkarilaisia laulutraditioita.

Ensimmäisen levytyksen menestys loi pohjan Saint Ephraimin uralle. Viimeisen kymmenen vuoden aikana kuoro on esiintynyt yhteensä 17 maassa neljässä maanosassa säännöllisten Unkarin-esiintymistensä lisäksi. Saint Ephraimin päälinjan muodostaa kaksi erilaista musiikillista sfääriä: Bysantin liturginen musiikki sekä unkarilaiset mieskuoroteokset säveltäjinään muiden muassa Liszt, Bartók, Kodály ja Ligeti. Tämän lisäksi kuoron repertoaariin kuuluu nykysäveltäjien teoksia.

Saint Ephraim on julkaissut 11 albumia ja saanut Supersonic- sekä Pro Cultura Minoritatem Hungariae -palkintojen lisäksi arvostetun Hungarian Cultural Heritage -kulttuuriperintöpalkinnon. Kuoron perustaja ja taiteellinen johtaja on Tamás Bubnó, joka on voittanut Liszt- ja Artisjus-palkinnot sekä National Artist of Merit -palkinnon.

Alavan seurakunta

Nova Records Oy