Klassista kasiin -konserttisarja: Franz Liszt ja kumppanit

pe 25.9. klo 19.00

Kuopion tuomiokirkko

Sibelius-Akatemian Kuopion opiskelijoiden oma klassisen musiikin konserttisarjan kausi 2020-21 alkaa urkukonsertista Kuopion tuomiokirkossa.

Konsertissa Franz Liszt ja kumppanit kuullaan Ranskassa toimineiden ja ranskalaisesta tyylistä vaikuttuneiden musiikkia. 1800-luvulla oli tyypillistä vaikuttua vahvasti muiden taiteesta ja ammentaa siitä elementtejä omaan tekemiseen. Keskiössä konsertissa on Franz Lisztin monumentaalinen sävelruno Ad nos ad salutarem undam, joka perustuu Ciacomo Mayerbeerin Le prophète -oopperan ensimmäisen näytöksen koraalimelodiaan. Konsertissa kuullaan Lisztin lisäksi Camille Saint-Saënsin sekä Sigfrid Karg-Elertin musiikkia.

Tapahtumaan on vapaa pääsy. Käsiohjelma 10 €.

Konsertin tuotot menevät opiskelijoiden opintomatkojen kustannuksiin sekä opiskelijayhteisöllisyyden tukemiseen että erilaisten opiskelijoille suunnattujen tapahtumien järjestämiseen.

Lisätietoa tapahtumasta: FB-tapahtumasta https://www.facebook.com/events694018327992541 sekä [sakkory.fi]sakkory.fi

Tuomiokirkkoseurakunta

Sibelius-Akatemian Kuopion Opiskelijat SAKKO ry