Iltasoitto

Tahdistin-orkesteri.

Alavan kirkko

Tahdistin orkesteri, johtaa Harri Hyppölä. Ohjelma 15 €. Ohjelmatuotto Yhteisvastuun hyväksi. Lila Watanabe, viulu, Mikael Stoor, viulu, Peter Gospodinov, sello, Mari-Anni Hilander, sopraano. Säveltäjina mm. Sibelius, Villa-Lobos, Bach, Vivaldi, Tsaikovski.

1980-luvulla perustettu Tahdistin-orkesteri on Kuopiossa toimiva harrastaja-sinfoniaorkesteri. Tahdistin toimi pitkään Pohjois-Savon Lääkäriyhdistyksen alaisena medisiinariorkesterina, mutta eriytyi vuonna 2009 oman yhdistyksen alaisuuteen (Tahdistin ry.). Tahdistin ei ole enää pelkkä lääketieteilijöiden bändi, vaan siinä soittaa parhaimmillaan yli 40 musiikin harrastajaa erilaisilla ammatillisilla ja musiikillisilla taustoilla. Soittajien ikähaarukka on lukiolaisista eläkeläisiin.

Orkesterin toiminta on ollut viime vuosina hyvin aktiivista, mistä kiitos kuuluu idearikkaalle lääkäri-kapellimestari Harri Hyppölälle. Harrastajaorkesterin toiminta perustuu vahvasti talkoohenkeen ja soittajat huolehtivat palkatta musiikin ohella moninaisista käytännön järjestelyistä.

Orkesterin toiminta-ajatuksena on säilyttää vapaaehtoisuus ja soittamisen riemu, mutta kuitenkin jatkuvasti haastaa soittajia kehittymään yhteissoitossa. Näistä lähtökohdista Tahdistin-orkesteri on viime vuosina tehnyt ennakkoluulottomia ja teemoiltaan vaihtelevia konsertteja.

Alavan seurakunta