Ikkunoita hiljaisuuden viljelyn mahdolllisuuksiin: Johdanto studeerauskirjaan

ma 3.10. klo 17.00

Alavan kirkko

Osan rukoushiljaisuuden viikkoa 3. - 7.10. avaamme päivittäin ikkunoita hiljaisuuden viljelyn mahdollisuuksiin.

Ikkunoita hiljaisuuden viljelyn mahdollisuuksiin ma – pe klo 17 - 18:
ma 3.10.: Johdanto studeerauskirjaan Richard Rohr: Universaali Kristus. Alustajana Peter Sorjonen-Ward. Olisitko kiinnostunut opiskelemaan ryhmässä hyvää hengellistä kirjallisuutta? Tule kuuntelemaan kirjan esittelyä ja kootaan yhdessä studeerausryhmä.
ti 4.10.: Ignatiaaninen raamattumietiskely
Ignatiaanisessa eläytyvässä raamatturukousperinteessä raamatunkohdan kanssa punoutuvat yhteen oman elämän asiat. Rukous Raamatun äärellä on vuorovaikutusta, jossa voit kohdata Jumalan ja itsesi. Mietiskelyyn ohjaa Ulla Turunen.
ke 5.10. klo 16 - 17: Saarnahautomo (huom. Alavan kirkon nuorten kerhotila)
Saarnahautomossa luetaan tulevan sunnuntain evankeliumistekstiä ja pohditaan sitä rukoushiljaisuudessa ja yhdessä keskustellen. Tekstin pohdintaan ohjaa Salla Tyrväinen.
ke 5.10. klo 17 – 18: Pyhiinvaellus
Pienelle pyhiinvaellukselle Alavan kirkon ympäristössä johdattelee Sirpa Saarela. Vaellus päättyy Vesperiin.
to 6.10. Labyrintti
Labyrintissä kulkeminen hengellisenä harjoituksena voi olla pyhiinvaellusta tai rukousta, Jumalan ja itsensä kuuntelemista. Harjoitteeseen ohjaa Salla Tyrväinen.
pe 7.10.: Kontemplaatio ja toiminta (huom. Alavan kirkon alasali)
Mihin sisäinen rukoushiljaisuus kutsuu? Alustajana Laura Siponmaa.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Alavan seurakunta