Ignatiaaninen retriitti

pe 11.11. klo 17.15 – pe 18.11. klo 14.30

Rytkyn leirikeskus

Ilmoittautuminen on päättynyt

Ignatiaaninen retriitti kutsuu henkilökohtaisesti ohjatulle hengelliselle matkalle.

Viikon mittainen retriitti pe–pe 11.–18.11.

Osallistuja sitoutuu neljään päivittäiseen omaan rukousmietiskelyyn Raamatun tekstin äärellä sekä noin puolen tunnin mittaiseen tapaamiseen ohjaajansa kanssa. Ohjauskeskustelussa on mahdollisuus jakaa luottamuksellisesti ohjaajan kanssa sitä, mitä omassa rukouksessa tapahtuu. Muutoin retriitti vietetään hiljaisuudessa. Päiväohjelmaan kuuluvat myös yhdessä vietettävä messu, illan hiljentyminen sekä yhteiset ruokailut.

Retriitin ohjaajina toimivat koulutetut ignatiaanisen retriitin ohjaajat Pekka Yrjänä Hiltunen, Sisko Laitinen, Ulla Turunen ja Anna Väätäinen.

Edellytyksenä tähän pitkään retriittiin on osallistuminen aiemmin vähintään yhteen hiljaisuuden retriittiin. Hiljaisuus ja rukous ovat siten sinulle tuttua. Jos sinulla on ollut henkisesti rankkaa viime aikoina, tämä retriitti ei ehkä nyt ole sinulle.

Ilmoittautuminen retriittiin sähköisesti ajalla 2.5.–31.8. Hakijoille ilmoitetaan vahvistus valinnasta viikon 36 aikana. Retriittiin otetaan 12 hlöä. Paikoista vähintään puolet varataan kuopiolaisille.

Hinta (sis. täysihoidon liinavaatteineen): 450€, eläkeläisiltä, työttömiltä ja opiskelijoilta 330 €;  Kuopion seurakuntayhtymän ulkopuolelta tuleville 500/415 €. Retriittimaksu laskutetaan retriitin jälkeen.

Lisätietoja: pastori Anna Väätäinen, anna.vaatainen@evl.fi, p. 040 4848 316.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Alavan seurakunta