Alavan kesän rippikoulujen ja lastenleirien isoshaku 2023

ma 27.3. klo 0.00 – ti 11.4. klo 0.00
kaksi vaaleanpunaista piirroshahmoa. Toisella kirja ja toisella risti kädessä.

LUE ALLA OLEVA HUOLELLA ENNEN LOMAKKEEN TÄYTTÖÄ! Haku aika päättyy MA 10.4.2023 klo 23.59!

ISOSHAKULOMAKKEESEEN TÄSTÄ

MIKÄ MIKÄ?

Kuopion Alavan seurakunta hakee viidelle kesän rippikoululle isosia: 1 päivärippikoulu ja 4 leiriä (tarkat päivämäärät hakulomakkeessa). Lomakkeella haetaan myös isosia kesän lastenleireille. Kaikki ryhmänohjaajakoulutuksen (tai muun seurakunnan isoskoulutuksen) osallistuneet ovat tervetulleita hakemaan isoseksi! Kuitenkin Alavan koulutuksessa käyneet ovat etusijalla, koska tunnemme heidät parhaiten ja koulutus on suunniteltu Alavan rippikouluja ajatellen.

Haemme myös rippikoululeireille yhtä isoisosta per leiri. Isoisosen valintaan vaikuttaa kokemus isosena, koulutukseen osallistuminen ja soveliaisuus.

Valinnoista vastaa seurakunnan nuorisotiimi ja Alavan nuoret vaikuttajat –ryhmästä ne jäsenet jotka eivät itse ole hakemassa isoseksi/isoisoseksi. Valinta prosessissa esillä on vain hakijan nimi, seurakunta-aktiivisuus ja hakutoiveet. Muut tiedot ovat vain rippikoulujen ohjaajien käyttöön, että tuntevat isosensa paremmin.

ODOTUKSET JA VALINTA KRITEERIT?

Koulutukseen osallistumisen lisäksi, odotamme isoselta motivaatiota, ymmärrystä sekä intoa kristillisistä asioista ja persoonallisuutta (sillä kaikenlaisia tyyppejä tarvitaan).

Pääperiaattelisesti kaikki pätevät hakijat otetaan isoseksi, mutta rajallisen isospaikkojen takia joudumme tarvittaessa tekemään karsintoja. Tässä tilanteessa katsomme hakijan koulutukseen osallistumista ja muuta seurakunta-aktiivisuutta (esim kerhonohjaajana toimimista).

VELVOLLISUUDET JA PALKKIOT

Rippikouluisoset ovat velvoitettu osallistumaan rippikoulun intensiivijaksoon (esim leiripäiviin), sitä ympäröiviin kaupunkipäiviin (tätä ei päivärippikoulussa ole) sekä konfirmaatioon. Riparikohtaisesti sovitaan myös suunnittelupalaveri. Tarkemmat päivät rippikouluille näkee isoshakulomakkeesta (yllä linkki).

Lastenleirien isosia velvoitetaan myös suunnitteluun ja leirin toteutukseen. Näiden suunnittelu sovitaan tapauskohtaisesti.

Isospalkkio ei ole enää ikään sidoinnainen, vaan tehtävään ja Kuopion seurakunnissa isospalkkio 1.6.2022 alkaen on:

• Rippikoulu-isonen: 20€ / leirivuorokausi
  • Rippikoulu-isoisonen tai lastenleiri-isonen: 30€ / leirivuorokausi

MILLOIN SAA TIETÄÄ ISOSPAIKOISTA?

14.4. klo 17-18 järjestetään Alavan kirkon nuortentilassa tilaisuus, jossa kerrotaan rippikouluisospaikoista kasvotusten. Jos et tullut valituksi isoseksi, sinulle soitetaan puhelimitse ennen tilaisuutta. Jos emme saa kiinni, laitamme viestiä asiasta. Jos et pääse paikalle isospaikkojen julkistukseen, laitamme viestiä. Lastenleireistä viestitään myöhemmin keväällä.

LOMAKKEEN TÄYTTÄMISESTÄ TÄRKEÄ TIETO!

Kun täytät isoshakemusta täytä se huolella ja ajatuksella. Kokemus on osoittanut, että helpompi on kirjoittaa pitemmät vastaukset ensin esim Word-tiedostaan, josta kopioi sitten lomakkeeseen. Teknologia on välillä oikullista ja näin saat nopeasti uuden lomakkeen tehtyä!

Muutenkin vastaa omana itsenäsi hakemukseen, eikä niin mitä luulet seurakunnan työntekijöiden haluavan kuulla. Teennäisyys paistaa valitettavasti läpi!

Loppujen lopuksi haluamme rohkaista kaikkia hakemaan, koska ilman isosia rippikoulu ja lastenleirit jää ilman oleellista osaa.

Alavan nuorisotiimi - Sanna, Anton, Tiia ja Heli.

#alavannuortenleiritjaretket
#alavannuortenilta
#alavannuortentoiminta
#alavanrok

• Nuorille Nuorille

Lisätietoa Alavan seurakunnan nuorisotyöstä Linkki avautuu uudessa välilehdessä

nuorisotyönohjaaja
Vesurikuja 4
70150 Kuopio

Nuoret ja nuoret aikuiset. Liikunta-agentti.

nuorisotyönpappi
Keihäskatu 5 B