Tuomiorovastiksi valittiin Risto Voutilainen

Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherraksi eli tuomiorovastiksi valittiin Risto Voutilainen. Valinnan teki tuomiokirkon seurakuntaneuvosto 10.5. Virkaan oli viisi hakijaa. Voutilainen toimii tällä hetkellä Alavan seurakunnan kappalaisena.

Risto Voutilainen

Tuomiokirkkoseurakunta ja Tuomiokirkko ovat Voutilaiselle tuttuja pitkältä ajalta. Hän haluaa olla mahdollistamassa perinteisiin nojaavaa, mutta samalla harkitusti uudistuvaa toimintakulttuuria.

Risto Voutilaisen mielestä Tuomiokirkkoseurakunnan toimintaympäristölle on ominaista kulttuuri-, yritys- ja järjestötoiminta sekä monet kaupungin ja aluehallinnon toiminnot. Yhteistyö näiden toimintojen kanssa luo mahdollisuuksia palvella ihmisiä, joista merkittävä osa tällä alueella on nuoria aikuisia ja toisaalta yksinasuvia vanhuksia. Hän näkee seurakunnan tulevaisuuden valoisana. ”Tuomiokirkko kertoo jo olemuksellaan pysyvästä turvasta ja meillä on aina olemassa toivo Kristuksen tähden”, painottaa Voutilainen.

Tuomiorovasti Ilpo Rannankari jää eläkkeelle 1.10.2022.

2022-05-10 19:15:00.0