Emerituspiispa Matti Sihvosen hautajaisia vietetään 24.9.2022

Kuopion hiippakunnan emerituspiispa Matti Sihvosen hautausjumalanpalvelus toimitetaan Kuopion tuomiokirkossa.

Piispa Matti Sihvonen seisoo tuomiokirkon portailla.

Kuopion emerituspiispa Matti Sihvonen. Kuva: Tuija Hyttinen

Kuopion hiippakunnan emerituspiispa Kalevi Matti Sihvosen hautausjumalanpalvelus toimitetaan Kuopion tuomiokirkossa lauantaina 24.9. kello 9.30. Palveluksen toimittaa piispa Jari Jolkkonen ja siinä avustavat tuomirovastit Matti Järveläinen ja Ilpo Rannankari, urkuri Anu Pulkkinen  ja kanttorikvartetti: Riikka Räihä, Anna Antikainen, Ossi Jauhiainen ja Janne Saarelainen.

Tilaisuus on yleisölle avoin. Mikäli osallistujat haluavat laskea kukkia arkun äärelle, toivomuksena on, että kukin laskisi yhden kukan. Tilaisuutta voi seurata myös VirtuaalikirkostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seurakuntalaiset ja yhteisöt voivat muistaa Matti Sihvosta kirjoittamalla tervehdyksen muistelukirjaan ja/tai lahjoituksella Kirkon Ulkomaanavulle tilille FI33 1572 3000 5005 04 viestillä ”Matti Sihvosen muistolle”.

Matti Sihvosen muistelukirja on esillä Kuopion tuomiokirkossa 16.9.–24.9.2022 kirkon aukioloaikoina. Kirja luovutetaan omaisille hautajaisten jälkeen.

Vuonna 1932 syntynyt Sihvonen toimi Kuopion hiippakunnan piispana vuosina 1984–1996. Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli muistaa edesmennyttä piispaa kunnioituksella ja lämmöllä.

2022-09-14 11:09:00.0