Kirkon keskusteluapu auttaa solmukohdissa

Kirkon keskusteluapu on Sinulle, joka kaipaat kuuntelijaa. Keskusteluapu palvelee puhelimessa, chatissa, netissä ja kirjeitse.
keskustelu_oikea_koko_THUMB.jpg

Päivystäjät ovat kirkon vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia sekä työntekijöitä. Kirkon Keskusteluapuun kuuluvat Palveleva puhelin, Palveleva chat, Palveleva netti ja Palveleva kirje.

Kirkon keskusteluavun päivystäjät auttavat yhteydenottajia elämän solmukohdissa. Luottamuksellisissa keskusteluissa puhutaan tavallisimmin ihmissuhteista, yksinäisyydestä, terveyden ja sairauden kysymyksistä sekä elämän mielekkyydestä.

Kuopion busseissa mainos keskusteluavusta

Ehkä olet jo huomannutkin, että Kuopion paikallisliikenteen busseissa on mainos Kirkon keskusteluavusta? Syyskuun ajan keskusteluavun mainos pyörii monen paikkakunnan paikallisliikenteen busseissa, mukaan lukien Kuopio, keskiviikko-aamuisin (klo 6-14) ja perjantai-iltaisin (klo 14–23). Tarkoitus on, että mahdollisimman moni saa tietoa asiantuntevasta keskusteluavusta.

Tulisitko vapaaehtoiseksi päivystäjäksi Kuopioon?

Palveleva puhelin tarvitsee uusia vapaaehtoisia. Vapaaehtoisilta päivystäjiltä edellytetään kykyä vaitiolovelvollisuuden noudattamiseen, tasapainoista elämäntilannetta sekä mahdollisuutta päivystää säännöllisesti muutaman tunnin kuukaudessa.

Valtakunnallista päivystystyötä tehdään yli 40 paikkakunnalla, myös Kuopiossa. Päivystystyötä tehdään yksin, mutta päivystäjät kuuluvat alueellisiin päivystäjien ryhmiin, jotka tapaavat säännöllisesti työnohjauksen ja jatkokoulutuksen merkeissä.

-   Päivystäjäksi haluavat voivat ottaa yhteyttä suoraan minuun. Päivystäjäksi haluavat haastatellaan ja valituille järjestetään koulutusta, kertoo Palvelevan puhelimen työstä vastaava työntekijä, johtava sairaalapastori Risto Voutilainen Kuopion ev.lut. seurakunnista.

Johtavan sairaalapastorin Risto Voutilaisen tavoittaa puhelimitse arkipäivisin p. 040 484 8484 ja sähköpostitse risto.voutilainen@evl.fi.

Kirkon keskusteluavun palvelut

Anonyymit keskusteluavun kanavat tarjoavat matalan kynnyksen mahdollisuuden puhua myös sellaisista asioista, joista ei muutoin rohkene puhua. Kaikki keskusteluavun palvelut ovat saatavilla suomeksi ja ruotsiksi.

Palvelun tavoitteena on, että yhteydenottaja voi jakaa kokemuksensa ja tulee kuulluksi. Yhteydenottajan oikeutta tehdä omia ratkaisuja kunnioitetaan ilman painostusta. Keskustelussa käsitellään juuri niitä asioita, joita yhteydenottaja ottaa esille.

Palveleva puhelin p. 01019 0071

Päivystämme joka ilta klo 18 alkaen, arkisin -01 saakka ja viikonloppuöisin -03 saakka. Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan (pvm/mpm).

Palveleva chat

Keskustelut ovat kahdenkeskisiä. Yhteydenottaja näkyy päivystäjälle nimettomänä. Chat on avoinna klo 12-20. Keskusteluikkuna on avoinna tuolla sivulla silloin, kun päivystäjä on vapaana.
Palveleva chat FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Palveleva netti

Viestiisi vastataan päivän, parin kuluessa.
Palveleva nettiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Palveleva kirje

Kirjoita kirje ja lähetä se osoitteella: Palveleva kirje, PL 210, 00131 Helsinki.
Jos haluat vastauksen, liitä mukaan nimi- ja osoitetietosi.

(Kirkon tiedotuskeskus ja Kuopion ev.lut. seurakuntien viestintä/ SR)

2016-09-02 11:00:01.0