Asukastupa avattiin Männistössä

Männistön seurakunta ja Kuopion kaupunki avasivat ystävänpäivänä yhteisen asukastuvan Männistön torin entisen apteekin tiloihin.
Asukastupa9_lukkari_S.jpg

Avajaiset vetivät tuvan täyteen ihmisiä heti aamusta alkaen. Tervetuliaiskahvien äärellä vaihdettiin kuulumisia niin tuttujen kuin tuntemattomienkin kesken.

”Tätä päivää on odotettu kauan. Alueen asukkaat ovat hartaasti toivoneet yhteistä, matalan kynnyksen kokoontumispaikkaa”, asukasyhdistysaktiivi Risto J. Mönkkönen kertoi.

Männistön seurakunnan vs. kirkkoherra Heikki Hyvärinen siunasi tilat käyttöön.

”Olkoon tämä paikka, jossa vallitsee ystävällisyyden ja yhteisöllisyyden henki. Tänne jokainen saa tulla juuri sellaisena kuin on”, Hyvärinen totesi puheessaan.

Seurakunta ylläpitää toimintaa aina maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Silloin asukastuvalla toimii muun muassa diakoniatyöntekijän vastaanotto. Kaupunki puolestaan on vetovastuussa tiistaisin ja torstaisin.

Arkiaamuisin asukastuvalle voi tulla nauttimaan puuron, sämpylän ja kahvin 1,70 euron hintaan.

Avajaispäivänä asukastuvassa kävi 520 kävijää.

Männistön asukastupa, Kalevalankatu 23 A 1. Avoinna arkisin klo 8–14.

Lisää kuvia avajaisista Kuopion seurakuntien facebook-sivulla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2019-02-14 13:39:00.0