Reijo Leino ja Raimo Hakkarainen rovasteiksi

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli on 16.5. pitämässään juhlaistunnossa myöntänyt Director Musices -arvonimen Kuopion tuomiokirkkoseurakunnan urkuri Anu Pulkkiselle. Lisäksi piispa Jari Jolkkonen myönsi rovastin arvonimet Järvi-Kuopion seurakunnan kirkkoherra Reijo Leinolle ja Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän johtavalle oppilaitospastori Raimo Hakkaraiselle.

kuvassa uudet rovastit ja Anu Pulkkinen sekä piispa Jari Jolkkonen

Rovastin arvonimet saivat myös Pielisensuun seurakunnan kirkkoherra Tiina Reinikainen ja sekä Kajaanin seurakunnan kappalainen Aila Kemppainen

Tänä vuonna Kuopion hiippakunnan uudelleenperustamisesta tulee kuluneeksi 80 vuotta. Juhlapuheessaan piispa Jari Jolkkonen kertoi Kuopion hiippakunnan menneisyydestä, mutta myös tiedossa olevista muutoksista. Kirkolliskokous päätti 9.5.2019 muuttaa hiippakunnan rajoja, mutta piispan mukaan hiippakunnan perustehtävä pysyy muutoksista huolimatta samana:

”Kuopion hiippakunta perustetiin 80 vuotta sitten tukemaan itä-suomalaisten ja erityisesti rajaseudun ihmisten henkistä, hengellistä ja siveellistä elämää, kuten perustamispäätöksessä todetaan. Tämä tehtävä on yhä voimassa. Tässä tehtävässä riittää yhä työtä.”, Jari Jolkkonen totesi.

Thu May 16 16:24:00 EEST 2019