Valtakunnallinen kummipäivä

Seurakunnat eri puolilla Suomea tarjoavat yhteistyökumppaneidensa kanssa monenlaista kivaa tekemistä kummeille kummilastensa kanssa sunnuntaina 2.6. Silloin vietetään valtakunnallista kummipäivää.
kuvassa kummipäivän logo

Kummipäivää on vietetty muutamana viime vuonna mm. pääkaupunkiseudun seurakunnissa. Tänä vuonna kummipäivä on laajentunut valtakunnalliseksi, ja nyt kymmenet seurakunnat ovat päivässä mukana.

Vinkkejä kummipäivän viettoon saa kummipäivän verkkosivuilta kummipaiva.fi.

Suomessa on satoja tuhansia kummeja

Sekä vanhemmat että kummit pitävät kummin roolia tärkeänä. Kummipäivän tavoitteena on nostaa esille kummiutta ja muistuttaa, kuinka suuri asia kummius oikeastaan on ja tarjota helppoa ja mukavaa yhteistä tekemistä kummeille ja kummilapsille.

”Kummius on arvokas luottamustehtävä. Ei ole yhtä oikeaa tapaa olla kummi, vaan kummius toteutuu siten kuin se kummin ja kummilapsen elämäntilanteisiin parhaiten sopii. Kummipäivänä on hyvä syy vaikkapa soittaa kummilapselle, laittaa viesti tai lähteä tekemään yhdessä molemmille mieluisia juttuja”, asiantuntija Jari Pulkkinen Kirkkohallituksesta sanoo.

Kuopion kummipäivä

Kuopiossa kummipäivää vietetään yhdessä urheiluseura Kuopion Reippaan kanssa klo 13-16 jumppaillen ja temppuillen. Paikkana on Kuopion reippaan voimistelijoiden sali, Kauppakatu 40. Mukana myös KalPan maskotti Ruusteri! Tapahtuma järjestetään yhdessä Kuopion ev.lut. seurakuntien, KalPan, KuPS:in ja Kuopion Reippaan Voimistelijoiden kanssa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Wed May 22 16:04:00 EEST 2019