Juha Määttä Järvi-Kuopion seurakunnan kirkkoherraksi

Kirkkoherra valittiin välillisellä vaalilla, jonka toimitti seurakuntaneuvosto. Uudeksi kirkkoherraksi valittiin teologian maisteri ja filosofian tohtori Juha Määttä.

Kuvassa Juha Määttä

Järvi-Kuopion kirkkoherran viran erityisiä tarpeita ovat talous- ja henkilöstöhallinnon tuntemus, selkeä näkemys jumalanpalvelusyhteisöjen merkityksestä harvaan asutulla maaseudulla, kokemusta rakennemuutosjohtamisesta ja verkostoitumisesta sekä monipuoliset vuorovaikutus- ja viestintätaidot.

Teologian maisteri ja filosofian tohtori Juha Määttä on vihitty papiksi Mikkelissä 2009. Kokemusta papin työstä hänellä on noin 9 vuotta. Tällä hetkellä Määttä toimii Kallaveden seurakunnan kappalaisena.

Määräaikaan mennessä Järvi-Kuopion seurakunnan kirkkoherran virkaa hakivat Juha Määtän lisäksi Järvi-Kuopion seurakunnan vs. kappalainen Paula Hagman-Puustinen ja hakuajan päättyessä Valtimon seurakunnan vt. kirkkoherrana toiminut Järvi-Kuopion seurakunnan kappalainen Mikko Huhtala.

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkaan valitulle viranhoitomääräyksen seurakuntaneuvoston päätöksen tultua lainvoimaiseksi. Simo Korkalainen toimii siihen asti vt. kirkkoherrana.

Tue Apr 21 18:59:01 EEST 2020