Opiskelijoiden ruoka-avun ostokortit on jaettu

Opiskelijoille lahjoitetut 140 ostokorttia jaettiin muutamassa päivässä sekä Kuopiossa että Joensuussa. Mahdollisesta uusista oppilaitosten myöntämistä ostokorteista tiedotetaan myöhemmin.

Leipäviipaleita ja kasviksia.

Itä-Suomen yliopisto, Savonia ja Karelia ammattikorkeakoulut, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta sekä Savotta ja Poka opiskelijakunnat lahjoittivat yhteensä 140 ostokorttia jaettavaksi erityisessä tuen tarpeessa oleville opiskelijoille. Ostokorttien hankinta ja jakelu toteutettiin Kuopion ja Joensuun ev.lut. seurakuntien oppilaitostyön ja diakoniatyön kautta.

Talousongelmissa tulee ensisijaisesti hakea toimeentulotukea Kelasta, www.kela.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai täydentävää toimeentulotukea oman kunnan sosiaalitoimesta.

Seurakuntien diakoniatyö auttaa niitä, joiden hätä on suurin, ja jotka eivät saa muualta apua.

Oman asuinalueesi seurakunnan voi Kuopiossa selvittää karttapalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessä avulla asuinpaikan osoitteen perusteella.

Mon Apr 27 15:11:00 EEST 2020