Kirkoissa suositellaan maskien käyttöä

Seurakuntien jumalanpalveluksissa ja aikuistoiminnassa suositellaan maskien käyttöä.

Naisella kasvomaski kasvoilla.

Kirkkovieraan on hyvä muistaa ainakin seuraavat asiat:
•    Tule kirkkoon ainoastaan mikäli tunnet itsesi terveeksi.
•    Voit tuoda myös oman virsikirjasi. Virsikirja löytyy myös verkosta osoitteessa virsikirja.fi, voit käyttää sitä älypuhelimellasi.
•    Desinfioi kätesi huolellisesti saapuessasi kirkkoon. Seurakunta on varannut käsidesiä kirkkoon saapuville.
•    Muista pitää kirkossa turvaväli muihin, vähintään 1,5 m. Samaan perhekuntaan kuuluvat voivat istua ilman turvaväliä.
•    Kuuntele huolellisesti, miten seurakuntaa ohjeistetaan osallistumaan ehtoolliselle.
•    Tule hyvällä ja turvallisella mielellä seurakunnan yhteiseen juhlaan.

Jumalanpalveluksiin kirkoissa voi osallistua yli 50 henkeä edellyttäen, että niissä noudatetaan viranomaisohjeita tilaisuuksien turvallisesta järjestämisestä. Henkilömäärä suhteutetaan aina turvavälein tilaan sopivaksi. Jumalanpalveluksissa voidaan viettää ehtoollista.

Kasteisiin, vihkimisiin ja hautaan siunaamisiin kirkoissa voi osallistua yli 50 henkilöä, pienissä tiloissa vähemmän. Osanottajien turvallisuus varmistetaan huolehtimalla turvaetäisyyksistä ja hygieniasta. Mikäli käytettävissä oleva tila on pieni, voidaan väkimäärää joutua rajaamaan alle 50 henkilöön.

2020-10-14 10:26:00.0