Kuopion seurakunnat hakee ympäristödiplomia

Kuopion ev.lut. seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto päätti 20.9 ympäristödiplomin hakemisesta.

ympäristödiplomi_750x500.jpg

Ympäristödiplomi on seurakuntia varten räätälöity väline, joka auttaa niitä täyttämään hyvin vastuutaan luomakunnasta. Kirkon oma ympäristöjärjestelmä, Kirkon ympäristödiplomi perustettiin vuonna 2001. Diplomi on lähes kaikilla suurimmilla seurakunnilla ja seurakuntayhtymillä ja myös useilla pienillä seurakunnilla.

Kun päätös ympäristödiplomin hakemisesta on tehty, työskentely käynnistyy kirkon ympäristökäsikirjan mukaisessa järjestyksessä. Päätöksen ympäristödiplomin myöntämisestä seurakuntayhtymälle tekee kirkkohallitus. Diplomi on voimassa myöntämisvuosi mukaan lukien viisi kalenterivuotta.  Seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien ympäristötyötä ohjaa vahvistettu ympäristöohjelma.

Ympäristöohjelman on arvioitu olevan valmis keväällä 2022.

Mon Sep 20 17:49:18 EEST 2021