Vehmersalmen hautausmaa

Punaiset kesäbegonia-istutukset sankarihautausmaalla sekä sankarivaijille pystytetty yhteismuistomerkki.

Huttujärventie 1, 71310 Vehmersalmi

040 488 8659

Perinteisten arkkuhautaosastojen lisäksi hautausmaalla on uurnahautaosasto ja alue joukkotuhon uhrien hautaamiseksi.

Erikoisalueet

Hautausmaalla on 105 vainajan sankarihauta-alue.

Pääportin jälkeen vasemmalla puolella nurmialueella on muistopaikka muualle haudatuille vainajille.

Rakennukset

Hautausmaalla on huoltorakennus, jossa on myös vainajien säilytystila. Rakennus on peruskorjattu vuosina 2011-2012.

Siunaustilaisuudet

Siunaustilaisuudet järjestetään pääsääntöisesti lähellä olevassa Vehmersalmen kirkossa.

Hautausmaa sijaitsee Vehmersalmen keskustan välittömässä läheisyydessä. Kuopion keskustaan sieltä on matkaa 50 kilometriä. Hautausmaa on perustettu vuonna 1909 ja sen pinta-ala on 2 hehtaaria.

Hautausmaa tuli kuntaliitoksen myötä Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän omistukseen vuoden 2005 alusta.