Valo voittaa pimeyden

Aluksi kuin huomaamatta, sitten tullen yhä ilmeisemmäksi. Luotu valo jatkaa päivän mittaa huimin harppauksin. Auringon kaari on aina vain korkeampi.

Kynttilänpäivä on valon sunnuntai. Tämän vuoden Yhteisvastuukeräys alkaa tuoden valoa nuorten elämään. Yhteisvastuu auttaa haavoittuvimmassa asemassa olevia nuoria. Vuonna 2024 kerätyt varat käytetään syrjäytymisvaarassa olevien nuorten ja heidän mahdollisuuksiensa tukemiseen. Yhteisvastuu tarjoaa HelsinkiMission kanssa tukea kotimaan yksinäisille nuorille. Kirkon Ulkomaanapu tekee työtä Ugandassa kuudella pakolaisasutusalueella.

Kynttilänpäivänä näemme yhdessä Simeonin ja Hannan kanssa maailmaan syntyneen Vapahtajan. Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, jonka olet kaikille kansoille valmistanut: valonjoka koittaa pakanakansoille.

Tuossa valossa tulemme nähdyiksi ja armahdetuiksi. Tuossa valossa näemme toisemme, lähimmäisemme. Tuo valo on pelastuksen valo.

Rukoilemme

Taivaallinen Isämme, me kiitämme sinua siitä, että lähetit Poikasi valoksi maailmaan. Anna sanasi valaista tiemme. Täytä koko elämämme taivaallisen kirkkautesi heijastuksella. Kuule meitä Poikasi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme tähden.

Lauri Kastarinen
1.kappalainen
Kuopion tuomiokirkkoseurakunta
Srkyhtymän valmiuspäällikkö

Paastonajan rukoushetket Tuomiokirkossa

ma-pe 15.2.-22.3.2024

klo 12.00-12.15

Kuopion tuomiokirkolla on omat nettisivut

Tuomiokirkon historiaa ja nykypäivää löytyy nyt oman sivun alta; kuopiontuomiokirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Täältä löytyy myös tuomiokirkon ajankohtaiset tapahtumat,  kuten messut ja konsertit.

Tilaa Menot-kirje sähköpostiisi

Kaipaatko tietoa Kuopion seurakuntien tapahtumista? Voit tilata sähköpostiisi uuden Menot-uutiskirjeemme.

Uutiskirjeen tilaaminen ei maksa sinulle mitään, ja voit erota postituslistalta milloin haluat.

Tilaa Menot-uutiskirjeLinkki avautuu uudessa välilehdessä

------------------------------------------------------------------------------------------------

Hautajaisiin liittyvät papin ja muistotilaisuuden tilojen varaukset hauta- ja puistotoimistostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä Siunauskappelintie 3, avoinna arkisin klo 9.00-15.00. Puhelinpalvelu klo 10.00-14.00 p. 010 5733 700.

Virkatodistukset ja sukuselvitykset voi tilata Kuopion aluekeskusrekisteristä, Museokatu 4, p. 010 5733 100
tai verkkolomakkeella. Linkki avautuu uudessa välilehdessä Avoinna arkisin klo 9.00 - 15.00.

tuomiorovasti, kirkkoherra
Tuomiokirkkoseurakunta
Museokatu 4
70100 Kuopio