Vapaaehtoistyötä tarjolla

Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.

Olisiko juuri Sinulla nyt aikaa vapaaehtoistyölle? Olet lämpimästi tervetullut joukkoomme! Saat uusia ystäviä, opit uusia asioita ja sinut vielä koulutetaan vapaaehtoistehtäviin. Vapaaehtoistyötä voi tehdä myös tilapäisesti.

Tehtävistä ei makseta rahallista korvausta, mutta sitä iloa, jonka saat esimerkiksi auttaessasi liikuntavammaista tai vanhusta arkiaskareissa, ei voi rahassa laskea.

Tutustu seurakuntien tarjoamaan vapaaehtoistyöhön

Tuomiokirkkoseurakunta

Alavan seurakunta

Järvi-Kuopion seurakunta

Kallaveden seurakunta

Männistön seurakunta

Puijon seurakunta

Jumalanpalveluksissa monia tehtäviä vapaaehtoisille

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen juhla, joka voidaan suunnitella ja toteuttaa yhdessä. Sinä olet tervetullut mukaan. Jumalanpalveluksissa on monenlaisia tehtäviä ihan jokaiselle.

• Jumalanpalveluksissa luetaan Raamatun lukukappaleet ja esirukous - voit olla lukijana!
  • Kolehdin kerääminen kuuluu myös vapaaehtoistehtäviin.
  • Soitatko tai laulatko? Kanttorit ottavat mielellään sinut mukaan.
  • Usein jumalanpalveluksen jälkeen kokoonnutaan kirkkokahveille, joita voit olla mukana järjestämässä.

Jos haluat mukaan, niin voit olla suoraan yhteydessä työntekijöihin joko henkilökohtaisesti, soittamalla, sähköpostitse tai ilmoittautumalla netin kautta.

Työntekijöiden yhteystiedot

Kotimaanapu.fi

Kotimaanapu on hyväntekeväisyyspalvelu, jonka avulla autetaan hädässä olevia. Voit lahjoittaa sydäntäsi lähellä olevaan paikalliskeräykseen.

Tutustu keräyksiin Kotimaanapu.fi -sivustollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nuoret saattavat vanhuksia palvelutalolta kirkkoon. Nuoria työntämässä pyörätuoleja.