Tervetuloa Järvi-Kuopion seurakuntaan

"Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti." Hepr.13:8. Tähän Jumalan lupaukseen voimme luottaa elämämme jokaisena päivänä. Hän on  luvannut kuulla rukouksemme. Seurakuntamme jumalanpalveluksissa rukoilemme erityisesti nyt maailman rauhan puolesta, mutta myös yksittäisten ihmisten ja esirukouspyyntöjen puolesta. Oman esirukouspyyntösi voit jättää alla olevan linkin kautta.

Haluatko, että puolestasi rukoillaan seurakunnan jumalanpalveluksessa? Jätä esirukouspyyntö verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ovi auki Jumalan luo - seurakuntamme strategia vuosille 2023–2026Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ovi auki Jumalan luo - strategiavihkosen etukansi, jossa on maisema ja taustalla risti.

Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän kiinteistöstrategia 2022–2032Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Messut Nilsiän kirkosta suoratoistona Youtube-kanavalla

Järvi-Kuopion seurakunnan Youtube-kanavaLinkki avautuu uudessa välilehdessä - tästä linkistä pääset seuraamaan Nilsiästä suoratoistettavaa oman seurakunnan jumalanpalvelusta aina silloin, kun jumalanpalvelus pidetään kirkossa. Kanavalta voit seurata myös muita ajankohtaisia juttuja, musiikkia ja hartauksia.

Voit seurata myös Kuopion tuomiokirkosta lähetettäviä jumalanpalveluksia Virtuaalikirkko.fi -sivulla.

Tule vapaaehtoiseksi jumalanpalveluksiin

Pieni opas messupalvelijatehtäviin vapaaehtoisilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Järvi-Kuopion seurakunnan toimisto

Paasikoskentie 1, 73500 Juankoski
Avoinna puhelimitse tai sähköpostitse
arkisin ma–pe klo 9–15 p. 040 4888 602
Kirkkoherra Juha Hagman p. 040 4888 600

Kasteet, vihkimiset ja muut perhejuhlat

Järvi-Kuopion seurakunnan pappeja ja tiloja voi varata esimerkiksi kirkollisia toimituksia ja perhejuhlia varten seurakunnan toimistosihteeriltä p. 040 4888 602 arkisin klo 9–15.

Järvi-Kuopion työntekijöiden yhteystiedot

Hautajaisiin liittyvät papin, kanttorin ja muistotilaisuuden tilojen varaukset seurakuntien hauta- ja puistotoimistostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Siunauskappelintie 3, 70110 Kuopio, p. 010 5733 700 arkisin klo 10–14. Soitosta ei peritä erillistä palvelumaksua.

Virkatodistukset ja sukuselvitykset voi tilata Kuopion ev.lut. seurakuntien aluekeskusrekisteristä, Museokatu 4, 70100 Kuopio, p. 010 5733 100 arkisin klo 9–15. Soitosta ei peritä erillistä palvelumaksua. Virkatodistuksen voi tilata myös verkossa tilaavirkatodistus.fi -palvelun kautta. Palvelu on tarkoitettu sekä henkilö- että organisaatioasiakkaille.

Kirkkoherra
Järvi-Kuopion seurakunta
Paasikoskentie 1
73500 Juankoski
II Kappalainen, hallintopappi, pappien lähiesihenkilö
Järvi-Kuopion seurakunta Kaavi Tuusniemi
Koivukuja 2
71200 Tuusniemi

Järvi-Kuopion seurakunnan pappien lähiesihenkilö Alueena Tuusniemi, Kaavi Erityisvastuut: hallintopappi, vapaaehtoistyö

Toimistosihteeri
Järvi-Kuopion seurakunta
Hallinto- ja talouspalvelut
Koivukuja 2
71200 Tuusniemi

avoinna puhelimitse ja sähköpostitse

Vaaleanpunaisella pohjalla sanat Älä odota. Lahjoita. Yhteisvastuu. Lisäksi neljä Yhteisvastuun logon sydäntä.

Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Järvi-Kuopion seurakunnan toimisto

Riistaveden kirkko