Vapaaehtoiset

Olet lämpimästi tervetullut toimimaan Männistön seurakunnassa vapaaehtoisena.  Ota yhteyttä ja tuo omat lahjasi käyttöön. Kun auttaa ja palvelee muita, tulee itsekin monella tapaa autetuksi.

Diakonian- ja aikuistyön vastuuryhmä

Diakoniatyön vastuuryhmä kokoontuu muutaman kerran vuodessa pähkäilemään, miten diakoniatyötä pitäisi kehittää ja mihin päin voimavaroja suunnata. Jäsenet osallistuvat myös diakoniapuolen tapahtumiin ja avustavat niissä itselleen sopivalla tavalla. Seurakuntaneuvosto nimeää ryhmän nelivuotiskaudeksi.

Jumalanpalveluksen tekijät

Männistön seurakunnan messuissa palvelee vastuuryhmiä, joilla kullakin on vastuu messusta pari kertaa keväällä ja pari kertaa syksyllä. Vastuuryhmästä osa avustaa ehtoollisenjaossa, osa lukee tekstejä, osa kerää kolehtia tai laulaa. Ehtoollispikareiden pesut ja aulakahvien tarjoilu kuuluu myös vastuuryhmän tehtäviin. Ryhmän ikähaitari voi olla vauvasta vaariin. Jos haluat mukaan vastuuryhmään, ota yhteyttä pappeihin! Lisäksi yksittäiset henkilöt ovat aina tervetulleita esimerkiksi tekstinlukutehtäviin hyvin matalalla kynnyksellä aina kun vaan niin sovitaan.

Keittiöryhmä

Keittiöryhmä kattaa, tarjoilee ja tiskaa kirkon emäntien apuna erilaisissa ruokailutapahtumissa sekä avustaa heitä kirkkokahvien laittamisessa.

Lähetystyön ja kansainvälisen työn toimijat

Lähetystyön toimikunta ideoi lähetys- ja kansainväliseen työhön liittyviä tapahtumia ja toimintaa. Kätevät kädet -käsityöpiirissä valmistetaan käsitöitä ja askarteluja myyntiin lähetystyön hyväksi. Miesten piiri tukee kummilasta Kambodzassa.

Piirien vetäjät ja leiriavustajat

Männistön seurakunta järjestää ryhmätoiminnan lisäksi leiriä ja retkiä. Anna lahjasi yhteiseen käyttöön seurakuntasi hyväksi, ilmoittaudu mukaan vapaaehtoiseksi avustajaksi tai ryhmän vetäjäksi.

Somistajat

Somistajat ovat huolehtineet Pyhän Johanneksen kirkon sisätilojen koristelusta kirkon valmistumisesta lähtien. Ryhmäläiset vastaavat pareittain kerran kuussa viikonlopun ajan alttarikukkien ja kastepöytäkimppujen esille laittamisesta.

Tuolinkääntäjät

Tuolinkääntäjät kääntävät isojen konserttien alla kirkkosalin tuolit  kuoroparvelle päin ja tapahtuman jälkeen takaisin. Ryhmä on erilaisissa avustustehtävissä isojen perhe- ja joulutapahtumien aikaan parkkialueen liikenteen ohjauksesta lähtien. Tuolinkääntäjille on myös risusavottaa ja muita satunnaisia tehtäviä.

Yhteisvastuukerääjät

Vuosittain kerättävä valtakunnallinen evankelis-luterilaisen kirkon suurkeräys, Yhteisvastuukeräys, on loistava mahdollisuus osoittaa lähimmäisenrakkautta niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ryhdy sinäkin Yhteisvastuun lipaskerääjäksi tekemään hyvää yhdessä Männistön seurakunnan kanssa. Lisätietoja yhteisvastuukeräyspäällikkö diakoni Paula Vartiainen

Nuori tyttö ulkoilee rollaattorin avulla liikkuvan iäkkään näisen kanssa.
Kuva: Kirkon kuvapankki / Janne Reinikainen

Kappalainen