Juankosken Tehtaankirkko

Juankosken Tehtaankirkko.

Paasikoskentie 1, 73500 Juankoski

Avoinna tilaisuuksien yhteydessä ja sopimuksen mukaisesti.

Tehtaankirkossa pidetään kesäisin jumalanpalveluksia ja konsertteja. Tiloissa on myös seurakunnan nuorisotiloja sekä kokoontumispaikka 30 hengelle.

Tilavaraukset

Arkisin klo 9-15 p. 040 4888 602.

Konserttivaraukset

Konserttivarauksista voi sopia alueseurakuntien kanttoreiden kanssaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Liiketoimintatarkoituksessa järjestetyistä konserteista kirkoissa noudatetaan vahvistettuja tilavuokria.

Työntekijöiden yhteystiedot

Juankosken alueseurakunnan työntekijät

Järvi-Kuopion seurakunnan kiinteistötyöntekijät

Historiaa

Juankosken vanha Tehtaankirkko on Juantehtaan rakennuttama kirkko vuodelta 1864. Rakennusmestarina toimi pietarsaarelainen Henrik Heselius. Kirkon alttaritaulun on maalannut Mikko Kiljander.

Kirkko toimi koulukirkkona vuosina 1862–1924, jolloin kirkkosalin vasemmalla puolella olivat pulpetit ja oikealla puolella kirkonpenkit. Tehtaankirkko oli Juankosken ainoa kirkko vuoteen 1990 saakka, jolloin Ylösnousemuksen kirkko otettiin käyttöön.

Tiedustelut ja varaukset:

0404888602 seurakunnan toimisto, ma-pe klo 9-15

Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
Pysäköinti Pysäköinti
Pysäköintipaikka liikuntaesteisille Pysäköintipaikka liikuntaesteisille