Hirvijärven leirikeskus

Hirvitie 50, 72100 Karttula

0404848488 leirikeskuksen hoitaja

Avoinna sopimuksen mukaan.

Hirvijärven leirikeskuksesta on matkaa Kuopion keskustaan 55 kilometriä. Leirikeskus on mainio paikka erilaisten koulutuspäivien ja kokousten järjestämiseksi. Pihapiirin hulppea kota ja aito savusauna tuovat rentouttavan lisän päiväohjelmaan.

Majoittuminen

Majatalo on valmistunut  vuonna 2000.
- 8kpl 6 hh
- 1 kpl 2 hh, suihku ja vessa
- suihkut (14 kpl) ja vessat (14 kpl) käytävällä
- 1 inva- wc ja suihkutila
- sauna ja 2 oleskelutilaa keittiövarustuksella

- omakotitalo, johon mahtuu 4 henkeä majoittumaan. Omakotitalossa on oma sauna, makuuhuoneita 2 kpl ja olohuone.

Majoituskartta (pdf)

Leirikeskukseen mahtuu max 66 henkeä.

Leirikeskus on omassa leirikäytössä kesä ajan 5.6-13.8.2023 ja viikonloppuisin.

Luentosalirakennus on valmistunut 1981.
- 1 kpl 1 hh
- 1 kpl 2 hh
- molemmissa lisävuodemahdollisuus, suihku ja vessa käytävällä

Marila
Päärakennuksen yläkerrassa oleva huoneisto, jossa on tupakeittiö  sekä kolme makuuhuonetta.

Huoneistossa on myös televisio, puhelin, aina valmis -sauna ja tilava terassi järvelle päin. Vessoja on kaksi kappaletta. Vuodepaikkoja 1+1+2 kpl, maksimissaan 9 henkilölle.

Hirvijärven leirikeskuksessa on majoitustilaa yhteensä 66 hengelle.

Ruokailutilat

Ruokasaliin mahtuu 42+24 henkilöä, mutta kalustesiirroilla paikkalukua voidaan kasvattaa noin 90:een.

Saunat

- sähkölämmitteinen rantasauna ja takkatupa 10-15 hengelle
- savusauna 8 hengelle on valmistunut vuonna 2012
- Marilan ja Majatalon aina valmis -saunat 2-5 hengelle

Kokoukset ja tilaisuudet

Seurakuntayhtymän omien leirien ja tilaisuuksien lisäksi majoitus-, ruokailu- ja tilapalveluja tarjotaan myös yrityksille, järjestöille ja erilaisille yhteisöille.

Seurakuntien leiriläiset täyttävät Hirvijärven pääsääntöisesti koulujen loma-aikoina ja viikonloppuina, joten palveluja on parhaiten tarjolla arkipäivisin.

Kurssi- ja kokoustiloja
- päärakennuksessa 25 hengen luokka
- päärakennuksen yläkerrassa noin 20 hengelle kokoontumistilaksi Aurinkovintti
- luentosalirakennuksessa 40 hengen luokka
- kappelissa on tilaa 80 hengelle. Tila on muunneltavissa myös 30-40 hengen kokoustilaksi

Ympäristö ja mahdollisuudet

Leirikeskus sijaitsee rauhallisella paikalla Hirvijärven rannalla 8 kilometrin päässä Karttulan keskustasta. Omaa aluetta on 12 hehtaaria ja rantaviivaa noin 250 metriä. Naapurustossa sijaitsee kesämökkejä.

Pihapiirissä on hirrestä veistetty 11 metriä korkea kota, johon mahtuu 110 henkilöä. Kota on valmistunut 1995.

Pihasta lähtee noin 3 km pitkä pitkospuilla varustettu luontopolku. Luontopolun varrella on kaksi laavua.

Telttakyläalueella on laavu, puucee ja tilaa kuudelle puolijoukkueteltalle.

Lisäksi alueella on mm. veneitä, jalka-, lentopallo- ja sulkapallokentät, seikkailurata, pingispöytiä, asfaltoitu pihasählykenttä sekä minigolf- ja frisbeegolfradat. Ympäristössä on tarjolla sieni- ja marjametsiä syksyiseen samoiluun.

Kysy vapaita aikoja ja hintoja suoraan leirikeskuksesta, puh. 040 484 8488 (leirikeskuksen hoitaja)

Alueen opaskartta (pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Muita yhteystietoja

040 4848 489 (keittiö)
040 4848 491 (keittiön emäntä)
040 4848 492 (isäntä)

pe 17.5. klo 17.00

Hirvitie 50, 72100 Karttula

Perheleiri

Tule viettämään keväistä viikonloppua perheleirille!