Vireä ja ihmisläheinen Tuusniemen alueseurakunta

Tuusniemen luonnonkaunis kunta sijaitsee Itä-Suomen keskipisteessä, Kuopion ja Joensuun puolivälissä. Keskellä kirkonkylää sijaitsee myös Tuusniemen alueseurakunnan yli 150-vuotias harvinainen pystyhirsikirkko ja seurakuntakoti. Kirkko on käytössä kiirastorstaista syyskuun loppuun, ja muu aika toimituksineen ja toimintoineen pidetään nykyaikaisen seurakuntakodin kirkkosalissa ja muissa tiloissa. Alueseurakunta on kuuluisa vireästä ja monipuolisesta vapaaehtoistoiminnastaan. Jumalanpalvelukset toimitetaan yhdessä seurakuntalaisten kanssa ja muutenkin toimintaa leimaa leppoisa ihmisläheisyys.

Tuusniemi tunnetaan oikeitten immeisten pitäjänä sekä leppoisana kesämökki- ja asuinkuntana. Järvi-Kuopion seurakunta Tuusniemellä lisää asumismukavuutta ja viihtyvyyttä järjestämällä toimintaa vauvasta mummoon ja vaariin. Tule mukaan - sinulle on oma paikka!

Tuusniemen jumalanpalvelusaika muuttui lokakuun alusta iltapäivään klo 13

Lokakuun 2023 alusta lähtien Tuusniemen alueseurakunnan jumalanpalvelusaika muuttuu entisen klo 10 alkamisajankohdan sijaan alkamaan klo 13. Muutos johtuu Kaavin alueseurakunnan toiveesta ja aloitteesta saada välillä jumalanpalvelusaika alkamaan Kaavilla klo 10. Tuusniemen jumalanpalvelukset siirtyvät puukirkosta jälleen Mikkelinpäivänä seurakuntakodin kirkkosaliin, ja jumalanpalvelusten jälkeen kirkkokahvit ovat sopivasti päiväkahvin aikaan noin klo 14. Tervetuloa kirkkoon iltapäiväaikaan!

Ovi auki Jumalan luo - seurakunnan strategia vuosille 2023–2026Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Messut Nilsiän kirkosta suoratoistona Youtube-kanavalla

Järvi-Kuopion seurakunnan Youtube-kanavaLinkki avautuu uudessa välilehdessä - tästä linkistä pääset seuraamaan Nilsiästä suoratoistettavaa oman seurakunnan jumalanpalvelusta aina silloin, kun jumalanpalvelus pidetään kirkossa. Kanavalta voit seurata myös muita ajankohtaisia juttuja, musiikkia ja hartauksia.

Tuusniemen kirkon alttari ja hiekkaristi kynttilöinTuusniemen kirkon alttari Kirkkohallituksen väki vierailulla Tuusniemen kirkossa. Arkkipiispa Tapio Luoma, piispa Seppo Häkkinen, piispa Mari Leppänen ja kirkkoherra Juha Hagman.

II Kappalainen, hallintopappi, pappien lähiesihenkilö
Järvi-Kuopion seurakunta Kaavi Tuusniemi
Koivukuja 2
71200 Tuusniemi

Järvi-Kuopion seurakunnan pappien lähiesihenkilö Alueena Tuusniemi, Kaavi Erityisvastuut: hallintopappi, vapaaehtoistyö

Seurakuntapastori, diakoniapappi
Järvi-Kuopion seurakunta Kaavi Tuusniemi
Kirkkorannantie 1
73600 Kaavi

Alueena Kaavi, Tuusniemi Erityisvastuu: diakoniapappi

Toimistosihteeri
Järvi-Kuopion seurakunta
Hallinto- ja talouspalvelut
Koivukuja 2
71200 Tuusniemi

avoinna puhelimitse ja sähköpostitse

Tuusniemen kirkon heijastuma muistomerkissä. Kuva Topi Junkkari.