Virkatodistusmaksut

Päätösvalta kirkonkirjojen tietojen luovuttamisesta perittävän maksun määräämisestä kuuluu kirkkolain mukaan kirkkohallitukselle. Kirkonkirjojen tietojen luovuttamisesta perittävissä maksuissa pyritään noudattamaan Digi- ja väestötietoviraston vastaavista asiakirjoista perittyä maksua.

Aluekeskusrekisterit laativat niiden seurakuntiin kuuluvista jäsenistä katkeamattomat sukuselvitykset koko Suomen ev.lut. kirkon jäsenyysajalta. Näin todistuksia ei pääsääntöisesti ole enää tarpeen tilata erikseen muista seurakunnista. Tilanteesta ja käyttötarkoituksesta riippuen todistus voidaan poikkeuksellisesti laatia myös suppeammalta ajanjaksolta.

Voimassa olevat virkatodistusmaksutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ulkomaille lähetettäviin virkatodistuksiin tarvitaan usein ns. apostille-todistusLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jonka kirjoittaa Digi-ja väestötietovirasto.