Kirkonkellot soivat Ahtisaaren hautajaispäivänä

Kuopion ev.lut. seurakunnat osallistuvat presidentti Martti Ahtisaaren hautajaispäivän 10.11.2023 suruliputukseen. Seurakuntien pääkirkoissa soitetaan kirkonkelloja surusaaton alkaessa.

Riistaveden kirkon kirkonkellot

Sisäministeriö suosittelee suruliputusta ja ohjeistaa liputuksesta seuraavasti: "Suruliputus alkaa aamulla kello 8. Suruliputuksen alkaessa lippu vedetään ensin salossa ylös asti ja lasketaan sen jälkeen kolmanneksen tangon mittaa alas siten, että lipun alareuna asettuu salon puoliväliin. Siunaustilaisuuden päätyttyä kello 14.30 lippu nostetaan täyssalkoon tekemään kunniaa poismenneelle. Liputus päättyy kello 20.00.”

Kuopion seurakuntien pääkirkoissa soitetaan kirkonkelloja hautajaispäivänä noin klo 14.45. kun Ahtisaaren haudalle saatto alkaa.

Wed Nov 08 08:11:11 EET 2023