Jumalanpalveluksia järjestään kokoontumisrajoitukset huomioiden

Kuopion seurakunnissa järjestään sunnuntaisin jumalanpalveluksia, joihin voidaan ottaa korkeintaan 20 henkilöä. Tuomiokirkon sunnuntain jumalanpalvelus toimitetaan ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Keskiviikkoisin on mahdollista osallistua Tuomiokirkon viikkomessuun, henkilömäärä korkeintaan 20 henkeä. Lisäksi Alavan, Puijon ja Männistön Pyhän Johanneksen kirkoissa on sunnuntaisin useampia 20 henkilön messuja.

Kuopion seurakuntien yhteiset striimatut jumalanpalvelukset lähetetään Tuomiokirkosta. Sunnuntain jumalanpalvelusta on mahdollista seurata verkosta osoitteessa virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

kuvituskuva koronasta

Seurakunnat julkaisevat verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavillaan muuta ohjelmaa ja hartauksia sekä muutamia striimattuja jumalanpalveluksia.

Kokoava toiminta

Päiväkerhot järjestetään edelleen.

Muun kokoavan toiminnan pitämisestä seurakunnat päättävät oman harkintansa mukaan kokoontumisrajoitukset huomioiden. Tapahtumatiedot löytyvät verkosta.

Kirkkojen aukiolot

Tuomiokirkko on avoinna omatoimista tutustumista tai henkilökohtaista hiljentymistä varten maanantaista lauantaihin klo 10-15 ja sunnuntaisin ja juhlapyhinä klo 12-15. Lisäksi perjantaisin klo 18-22 vapaaehtoisten Kirkonvartijoiden toimesta.

Männistön Pyhän Johanneksen kirkko on avoinna hiljentymistä varten arkisin klo 9-15.

Alavan ja Neulamäen kirkot ovat avoinna hiljentymistä ja keskustelua varten tammikuun loppuun saakka arkisin klo 12–14, jolloin seurakunnan työntekijä on paikalla.

Puijon kirkko avoinna arkisin klo 10-15 hiljentymistä varten. Seurakunnan työntekijä on tavattavissa kirkon aulassa arkisin klo 12-14.

Kallaveden Petosen seurakuntatalo on avoinna keskustelua ja hiljentymistä varten helmikuun loppuun asti arkisin klo 12-14, jolloin seurakunnan työntekijä paikalla.

Järvi-Kuopion kirkot (Tuusniemellä seurakuntakoti) ovat avoinna hiljentymistä ja keskustelua varten tammikuun loppuun asti torstaisin klo 12–14. Seurakunnan työntekijä on paikalla.

Kirkolliset toimitukset ja perhejuhlat

Kirkollisia toimituksia ja perhejuhlia voidaan järjestää seurakunnan tiloissa, kun osallistujien kokonaismäärä ei ylitä 20 henkeä.

Tapahtumatiedot verkossa

Noudatamme toiminnassamme viranomaisten suosituksia kokoontumisrajoituksista. Rajoitukset saattavat muuttua nopeasti, joten tapahtumatiedot kannattaa aina tarkistaa verkosta.

Tällä hetkellä yli 20 henkilön kokoontumisrajoitukset ovat voimassa Itä-Suomen aluehallintoviraston (AVI) suosituksen mukaisesti 22.2. saakka.

Thu Jan 21 15:42:00 EET 2021