Kouluyhteistyö - seurakunta koulun kumppanina

Alavan seurakunnalla ja alueen kouluilla on pitkä yhteinen historia. Päivänavaukset, ryhmäytykset, koulukirkot ja monet muut toimintamuodot ovat ylläpitäneet tätä yhteistyötä. Alla on tietoa tulevasta toiminnasta sekä vinkkejä materiaalista esimerkiksi uskonnonopetukseen. Jos sinulle tulee kysymyksiä voit ottaa yhteyttä alla mainittuun työntekijään.

Koulujen ja seurakunnan yhteistyö

Alavan seurakunta ja koulut tekevät monipuolista yhteistyötä. Yhteistyön suuntaviivoista voit lukea allaolevasta linkistä.

Koulujen ja seurakunnan yhteistyösopimus

Neulamäen koulu

Tiistaisin Neulamäen kirkolla järjestetään Avoimet ovet kello 14–16. Avoimiin oviin voi tulla koulupäivän jälkeen viettämään aikaa vapaamuotoisesti kavereiden kanssa. Tarjolla on välipalaa. Avoimet ovet järjestetään yhteistyössä Neulamäen koulun kanssa. Lisätietoja Anton Bergiltä p. 040 4848 291.

Minna Canthin koulu

Minna Canthin koululla nuorisotyönohjaaja Anton Berg viettää aikaa oppilaiden kanssa joka keskiviikko. Purkkaa, pelailua ja seuraa.  Anton on koululla ensimmäisen ruokavälitunnin ajan klo 10.30–11.20. Tule moikkaamaan! Tarvittaessa ota yhteyttä Antoniin p. 040 4848 291 (myös WhatsApp).

Alakoulut

Neulamäen koulun alaluokilla, Särkiniemen koulussa, Martti Ahtisaaren koulussa, Kristillisessä koulussa ja Haapaniemen koulussa Alavan seurakunnan työntekijät vierailevat kutsuttaessa. Yhteistyöhön kuuluvat muun muassa aamunavaukset, koululaisjumalanpalvelukset ja oppituntivierailut. Lisätietoa kouluyhteistyöstä nuorisotyön pappi Sanna Marin p. 040 4848 315, sanna.marin@evl.fi.

Neljä Yhdessä maailmassa -oppimispelin nappulaa: Pappi, opettaja, kirkko ja koulu.
Syksyllä 2016 kiersi Suomen Lähetysseuran Yhdessä maailmassa -oppimispeli yläkouluilla. Tekemällä oppimista.