Lähetys ja kansainvälinen vastuu

Lähetys eli missio kuvaa kirkon tehtävää evankeliumin julistamiseksi ja lähimmäisen palvelemiseksi koko maailmassa: evankeliumia julistetaan sanoin ja teoin. Oma kirkkomme on myös lähetystyön tulosta: missiolla on kirkko ja kirkolla on missio. Kaikki kristityt on kutsuttu levittämään Jumalan rakkauden sanomaa ja todellisuutta eteenpäin.  Seurakuntaa lähetystehtävän toteuttamisessa auttavat lähetysjärjestöt sekä Kirkon Ulkomaanapu.

Puijon seurakunnalla on nimikkosopimukset  kirkkomme viiden virallisen lähetysjärjestön kanssa. Sopimuksissa määritellään osapuolten oikeudet, velvollisuudet, tehtävät ja niihin liittyvät sovellutukset. Seurakunnan puolelta velvollisuuksiin kuuluu sopimuskohteiden taloudellinen avustaminen. Taloudellinen avustus muodostuu vapaaehtoiskannatuksesta sekä kirkollisverovarojen osuudesta.

Saamme olla mukana toteuttamassa lähetystehtävää niillä lahjoilla, voimavaroilla ja taidoilla, joita olemme Jumalalta saaneet. Lähetystyötä voi tukea rukoilemalla nimikkolähettiemme ja -kohteidemme puolesta ja tukemalla tätä työtä taloudellisesti.

Syksyn toimintaa

Midinetti käsityö-lähetyspiiri kokoontuu keskiviikkona 13.3., 3.4. ja 24.4. klo 13-14.30 kerhohuone 4.  Tule rohkeasti mukaan toteuttamaan myyjäisiä, joiden kautta tuetaan seurakuntamme nimikkolähettien ja -kohteiden työtä. Midinetissä kuullaan kuulumisia lähetystyöstä ja kahvitellaan yhdessä. Lisätietoja antaa Pirjo-Leena Kinanen-Nimmrichter p. 040 4848439.

Israelpiiri kokoontuu keskiviikkona 24.4. klo 14.00-15.30 seurakuntasalissa. Israelpiirissä on vierailijoita, jotka tuovat terveisiä Israelista ja siellä tehtävästä työstä. Lisätietoja antaa Risto Helle p. 050 3767076.

Puijon kirkko avoinna arkisin klo 10-15

Kirkko ei ole vain jumalanpalveluksen tai erilaisten tilaisuuksien paikka, vaan tarkoitettu myös arkiseen kohtaamiseen. Puijon kirkko on avoinna arkisin klo 10-15 sekä tilaisuuksien yhteydessä. Kirkon aulassa on luettavissa Savon Sanomat ja muita lehtiä.

Miten voin tukea lähetystyötä?

Voit osallistua Puijon seurakunnan lähetystyöhön tukemalla taloudellisesti nimikkolähettien ja nimikkokohteiden työtä.

Puijon kirkon lähetyskynttelikkö ja näkymä kirkkosaliin

Diakoniatyöntekijä/lähetyssihteeri
Puijon seurakunta
Taivaanpankontie 3
70200 Kuopio

Pia Sahin viransijainen 1.11.2023-31.5.2024. Puijon seurakunnan diakoniatyöntekijä/lähetyssihteeri (50 %), Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän kansainvälisen työn koordinaattori (50 %).