Nimikkokohteet ja  nimikkolähetit

Thaimaan ev.lut. kirkko

Thaimaan ev.lut. kirkko on pieni mutta kasvava kirkko. Suomen Lähetysseuran kautta tuemme uusien kirkon työntekijöiden koulutusta ja maan koillisosassa sijaitsevan Mukdahanin seurakunnan työtä erityisesti kielivähemmistöön kuuluvien lasten parissa.

Riikka Halme-Berneking  tekee Raamatunkäännöstyötä Namibiassa ja Angolassa

Namibiassa ja Angolassa tehdään uutta raamatunkäännöstä useille kielille. Me tuemme Suomen Pipliaseuran kautta Namibiassa tehtävää raamatunkäännöstyötä ndongan ja kwanjaman kielille. Näin nuoret saavat nykykielisen Raamatun, jota heidän on helpompi ymmärtää.

Puijon seurakunnan nimikkolähettinä on Riikka Halme-Berneking ja hän työskentelee edellämainitussa raamatunkäännöstyössä.

Maria Stirlingin työ Botswanassa ja Angolassa

Nimikkolähettimme Maria Stirling työskentelee Botswanan sekä Angolan luterilaisissa kirkoissa Suomen Lähetysseuran työntekijänä. Hän kouluttaa ja innostaa kirkon työntekijöitä ja vapaaehtoisia heidän tehtävissään sekä vastaa hankkeista molemmissa maissa.

Jordanian ja Pyhän Maan luterilainen kirkko

Jordanian ja Pyhän Maan luterilainen kirkko (ELCJHL) on pieni vähemmistökirkko, joka toimii Jordaniassa ja palestiinalaisalueilla. Kirkon kouluissa voi opiskella lastentarhasta lähtien aina ylioppilaaksi saakka. Oppilaat tulevat sekä kristityistä että islamilaisista kodeista ja oppivat tuntemaan toisiaan. Rauhan ja sovinnon kasvatus on koulujen opetusohjelmassa keskeinen. Tuemme erityisesti Ramallah’n seurakunnan Toivon koulun oppilaita Suomen Lähetysseuran kummitoiminnan kautta.

Arabiankielinen SAT 7-mediakanava

Arabiankielinen SAT 7-mediakanava tavoittaa ihmisiä alueilla, joihin on vaikea päästä. Tuemme mediakanavan työtä Medialähetys Sanansaattajien kautta.

Pakolaistyötä Kreikassa

Nimikkolähettimme Liisa ja Mikko Puhalainen työskentelevät pakolaistyössä Kreikassa lähetysyhdistys Kylväjän lähettäminä.

Maapallo käsissä

Diakoniatyöntekijä/lähetyssihteeri
Puijon seurakunta
Taivaanpankontie 3
70200 Kuopio

Pia Sahin viransijainen 1.11.2023-31.5.2024. Puijon seurakunnan diakoniatyöntekijä/lähetyssihteeri (50 %), Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän kansainvälisen työn koordinaattori (50 %).