Lähetys ja kansainvälinen vastuu

Lähetys eli missio kuvaa kirkon tehtävää evankeliumin julistamiseksi ja lähimmäisen palvelemiseksi koko maailmassa: evankeliumia julistetaan sanoin ja teoin. Oma kirkkomme on myös lähetystyön tulosta: missiolla on kirkko ja kirkolla on missio. Kaikki kristityt on kutsuttu levittämään Jumalan rakkauden sanomaa ja todellisuutta eteenpäin.  Seurakuntaa lähetystehtävän toteuttamisessa auttavat lähetysjärjestöt sekä Kirkon Ulkomaanapu.

Männistön seurakunnalla on tällä hetkellä nimikkosopimukset Suomen Lähetysseuran, Pipliaseuran ja Suomen Evankelis-Luterilaisen Kansanlähetyksen kanssa. Sopimuksissa määritellään osapuolten oikeudet, velvollisuudet, tehtävät ja niihin liittyvät sovellutukset. Seurakunnan puolelta velvollisuuksiin kuuluu sopimuskohteiden taloudellinen avustaminen. Taloudellinen avustus muodostuu vapaaehtoiskannatuksesta sekä kirkollisverovarojen osuudesta.

Yongshunin kirkko, Kiina
Yongshunin kirkko, Kiina. Kuva: Suomen Lähetysseuran kuvapalvelu / Paula Laajalahti.

Rovastikuntapastori, ympäristövastaava
Männistön seurakunta