Jumalanpalvelus tapahtuu pyhässä ja arjessa

Jumalanpalvelukseen kokoonnumme pyytämään ja saamaan voimaa elämään ehtoollisen, rukouksen, musiikin ja Raamatun sanan kautta. Sinne saa tulla juuri sellaisena kuin on, juuri siinä elämäntilanteessa, jossa elää. Kohtaamme Jumalan ja kohtaamme toisemme, ja viemme siunauksen mukanamme myös arkeen, kun palvelemme ja huomaamme siellä toinen toisemme.

Jumalanpalvelus ei siis ole vain pyhäpäivän messu. Myös seurakunnan viikkotoiminnan hartaudet ja rukoushetket, leirien kirkkohetket, kotien iltarukoukset, esirukoukset toisen ihmisen puolesta sekä tavallinen arjen auttaminen ovat seurakunnan yhteistä jumalanpalvelusta.

Lapset ja jumalanpalvelus

Lapset ovat aina tervetulleita jumalanpalvelukseen. Pienimmille löytyy kirkon takaosasta ”Lasten paikka”, josta saa lainata kirjoja pehmoleluja ja piirustusvälineitä. Messussa lapset ovat tervetulleita ehtoollispöytään vanhempiensa, kummiensa tai isovanhempiensa kanssa. He voivat saada ehtoollisen tai heidät voidaan siunata. Tästä pyydetään ilmoittamaan ehtoollista jakavalle papille.

Jumalanpalvelukset Puijon seurakunnassa

Vietämme normaalisti messua eli ehtoollisjumalanpalvelusta sunnuntaisin ja juhlapyhinä klo 11.00 Puijon kirkossa, Taivaanpankontie 3. Pyhäpäivien messut suoratoistetaan seurakunnan YouTube-kanavalla.

Poukaman leirikeskuksessa pidetään erilaisia jumalanpalveluksia muutaman kerran toimintakausien aikana. Niiden järjestämisestä vastaa Pohjoisen alueen toimintaryhmä. Poukaman leirikeskuksen osoite on Poukamantie 105.

Evening Prayer and Holy Communion is a gathering with prayer, Holy Communion, music and snack twice a month at 6pm. Approximately every other week the Prayer takes place at Studentia Chapel and Puijo Church. Click here to see upcoming gatherings. If you have anu questions, contact pastor Elina Knuuttila.

Kutsu yhteyteen –iltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä järjestetään toimintakausien aikana muutaman kerran. Ohjelmassa on opetusta, ylistystä ja rukousta. Toiminnan järjestämisestä vastaa Kutsu yhteyteen –ryhmä.

Vuoden varrella seurakunnan alueella on jumalanpalveluksia myös luonnon helmassa, kuten Ranta-Toivalassa ja Puijonnokan laavulla.

Seurakunnan Youtube-kanava

Kanavalla voit osallistua messuun striimin kautta joka pyhäpäivä, hiljentyä lyhyeen hartauteen, kuunnella kanttoreiden ja seurakunnan musiikkiryhmien toteuttamaa musiikkia tai herätellä ajatuksia lyhyiden luentojen kautta. YouTube-kanava

Sinustako striimaaja?

Mikäli haluaisit tulla opettelemaan ja toteuttamaan striimausta, ole yhteydessä Elina Knuuttilaan. Laitteita ei kannata pelätä, ja striimauksen hoitamisen ohessa pystyy osallistumaan jumalanpalvelukseen normaalisti! Tehtävään perehdytetään ja striimauksia tehdään aluksi yhdessä, niin että homma tulee tutuksi.

Puijon kirkko avoinna arkisin klo 10-15

Kirkko ei ole ainoastaan jumalanpalveluksen ja juhlan paikka, vaan se voi olla myös arkisen kohtaamisen paikka. Puijon kirkko on avoinna arkisin klo 10-15 sekä tilaisuuksien yhteydessä. Kirkon aulassa on luettavissa Savon Sanomat ja muita lehtiä. Kahvia ja teetä keksin kera on palan painikkeeksi tarjolla itsepalveluna arkisin klo 10-14.30. Tee ystävän kanssa treffit kirkolle tai tule hiljentymään ihan itsekseen.

Ehtoollispikarin antaminen

Kirkkoherra
vs. kappalainen
70200 Kuopio

Elina Knuuttilan viransijainen 1.2.-30.6.2024.

Seurakuntapastori

Perhekeskusyhdyshenkilö