Jumalanpalvelukset

Männistön seurakunnan päämessu eli ehtoollisjumalanpalvelus pidetään joka sunnuntai klo 10 Pyhän Johanneksen kirkossa (Ampujanpolku 2).

Kerran kuukaudessa ehtoollista vietetään myös Mäntylän palvelukodilla ja Melankadun toimintakeskuksessa.

Hiljaisuuden messua/Taize-messua vietetään Pyhän Johanneksen kirkossa ilta-aikaan noin kerran kuukaudessa. Erityisesti lapsiperheille suunnattuja perhemessuja lounaineen ja tapahtumiseen vietämme vähintään  neljästi vuodessa. Sateenkaarimessua vietämme kahdesti vuodessa. Voit myös aina esittää toiveitasi jumalanpalveluselämän suhteen ja tulla mukaan toteuttamaan messua erilaisissa tehtävissä; tekstinlukijana, kynttilöiden sytyttäjänä, kahvittajana, musisoijana tai muuta vastaavaa.

Tarkemmat tiedot jumalanpalveluksista löydät aina tapahtumakalenterista.

Messu on seurakunnan sydän!

Seurakunta kokoontuu vähintään kerran viikossa yhteen viettämään ehtoollisjumalanpalvelusta, jossa kuulemme Jumalan sanaa ja musiikkia, saamme vastaanottaa ehtoollisen sakramentin ja laulaa ja rukoilla yhdessä ja kohdata toisemme. Sunnuntain messusta saamme lähteä Jumalan siunaamina uuteen viikkoon ja arkielämäämme. Moni löytää jumalanpalveluksesta paikan, jossa saa vain olla ja hengittää, olla hiljaa ja rauhassa muun elämän kiireen ja metelin keskellä. Männistön seurakunnan messu on helposti lähestyttävä ja kotoinen ja kaikki seurakuntalaiset ovat aina lämpimästi tervetulleita mukaan messujen suunnitteluun ja toteutukseen.

Voit halutessasi liittyä mukaan jumalanpalveluksen tekijöiden ryhmään ja tulla tiiviisti mukaan messujen toimittamiseen ja kirkkokahvien järjestämiseen. Useasti vuodessa järjestämme myös erityisesti lapsiperheille suunnattuja messuja ja yhteisiä messulounaita, sekä sateenkaarimessua ja erilaisia elämänmakuisia iltakirkkoja.

Voit jättää esirukouspyynnön pääjumalanpalveluksessa rukoiltavaksi tai jättää sen Pyhän Johanneksen kirkolla olevaan postilaatikkoon (B-oven läheisyydessä, portaiden alla olevassa ovessa).

Emme lue rukouksia sanasta sanaan (esim. tunnistettavan henkilön yksityisyyteen liittyviä asioita tms.), mutta kannamme yhteisessä esirukouksessa rukouksen jättäneen ihmisen läheisineen Jumalan huolenpidon varaan.

Papilla on kädessään lautanen, jolla on ehtoollisleipiä
Kirkon kuvapankki / Vilja Tamminen

Kirkkoherra