Partio

Partio on osa seurakunnan kasvatustyötä ja Puijon seurakunta toimii taustayhteisönä Puijon Pakertajat Linkki avautuu uudessa välilehdessälippukunnalle. Seurakunta tarjoaa lippukunnalle tiloja, taloudellista avustusta sekä tukee toiminnallisesti lippukunnan toimintaa osoittamalla yhden nuorisotyönohjaajan työtä partiolle. Partion toiminta on Puijon Pakertajat RY:n toimintaa, joka toimii omien turvallisuus ja hallintosääntöjen mukaan.

Partio on vastavoima “Miks mun pitäis?” ja
“Ei kuulu mulle!” -asenteille.

Partio sopii kaikille, joita kiinnostaa monipuolinen ja luonnonläheinen toiminta yhdessä toisten kanssa. Se on kaikille avointa ja puoluepoliittisesti sitoutumatonta toimintaa. Partiossa välitetään ja muutetaan välittäminen käytännön teoiksi, toimitaan ryhmissä, jotka noudattavat partio-ohjelmaa. Ohjelmassa on tärkeää, että saa tehdä itse. Siihen osallistuvat pienimmätkin partiolaiset: vastuun antaminen nuorille on partion perusidea.

Partioon kuuluu seikkailua ja elämyksiä, jotka kasvattavat tervettä luottamusta omiin kykyihin. Ryhmässä oppii toisaalta myös, että kaikkien ei tarvitse osata kaikkea eikä ole olemassa parasta partiolaista. Partio opettaa antamaan, ottamaan sekä kantamaan vastuuta niin itsestä kuin muistakin.

Lisätietoja Niklas Grönholmilta.

Puijon Pakertajat letun paistossa. Puijon Pakertajat ry "Toiset väsyy luovuttaa, Pakertajat pakertaa".

Nuorisotyönohjaaja
Puijon seurakunta