Meidän seurakunta

Männistön seurakunta on yksi Kuopion neljästä keskustaseurakunnasta. Seurakunnan keskuksena on Pyhän Johanneksen kirkko, joka kutsuu toimintaansa kaikenlaisia ja kaikenikäisiä seurakuntalaisia.

Kirkko on arkkitehti Juha Leiviskän suunnittelema ja se on otettu käyttöön 1992. Kirkko elää vuodenaikojen ja päivän kierrossa ja muuttaa olemustaan valon heijastuessa siihen eri tavoin.

Männistön seurakunnalle on leimallista suuri aktiivisten seurakuntalaisten joukko. Tehtäviä on tarjolla niin kirkolla kuin kirkon ulkopuolella ja uudet vapaaehtoiset ovat aina tervetulleita. Seurakunta on seurakuntalaistensa näköinen ja oloinen.

Seurakunnan strategian mukaan Pyhän Johannseksen kirkko on kaikille alueen asukkaille avoin kotoisan kohtaamisen paikka. Siellä on tilaa lapsille ja perheille, koulusta kotiin palaaville ja iltapäivää viettäville koululaisille, nuorille, aikuisille ja elämässään jo pidemmälle ehtineille. Diakoniatyö auttaa apua tarvitsevia ja musiikkityö palvelee niin laulajia, soittajia kuin tavallisia kuuntelijoita.

Seurakunta on kaikkien alueellaan asuvien ihmisten seurakunta. Siksi yhteistyötä tehdään laajalti asuinalueen koulujen ja laitosten kanssa. Tarkoituksena on palvella kaikkia, myös niitä, jotka eivät löydä tietään kirkolle.

Seurakunta rakentuu seurakuntalaisistaan ja siksi jokainen voi vaikuttaa myös seurakunnan toimintaan. Seurakunta on yhteinen yrityksemme toteuttaa Jumalan tahtoa tässä maailmassa.

Seurakunnan työntekijät ovat sinua varten. Voit ottaa yhteyttä puhelimitse, sähköpostitse tai käymällä tapaamassa heitä sovittuna aikana.

Työntekijöiden yhteystiedotLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Männistön seurakunnan toiminnan suunta 2023-2026

Pyhän Johanneksen kirkko talvisessa maisemassa