Leirikesä

Kuopion ev.lut. seurakunnat tarjoavat koululaisten kesälomalla lapsille (vuosina 2016-2010 syntyneille) omia leirejä, sekä myöhemmin varmistuvan päiväretken kouluikäisille lapsille ja vanhemmille. Näistä käytämme nimeä Leirikesä.

Leirit pidetään Hirvijärven, Rytkyn ja Poukaman leirikeskuksissa. Leireille otetaan 20-35 lasta leiripaikasta ja leiristä riippuen.

Ohjaajina leireillä toimivat nuorisotyönohjaajat, varhaiskasvatuksen ohjaajat, kesätyöntekijät sekä isoset. Isoset toimivat leireillä ryhmän ohjaajina ja majoittuvat leiriläisten kanssa samoissa huoneissa.

Leireille järjestetään hintaan kuuluva yhteiskuljetus pääsääntöisesti Kuopion kaupunkialueelta. Muualta kuljetus järjestetään, mikäli se on leirikohtaisissa ennakkotiedoissa mainittu ja sille on tarvetta. Poukaman leireille tullaan omin kyydein.

Lisätietoja leireistä voit kysyä leirien vastuutyöntekijöiltä. Heidän yhteystietonsa löydät nimestä avautuvasta linkistä.

Lapsi katsoo tekemillään kiikareilla puussa.

Vinkit ilmoittautumisen onnistumiseen:

• Kaveritoive

Ilmoittautumisen yhteydessä voi esittää kaveritoiveen. Toiveen tulee olla molemminpuolinen ja kaveritoiveessa tulee olla kaverin etu ja sukunimi.

• Leiripaikan varmistamiseksi kannattaa hakea useammalle leirille.

Leiriryhmien koko on 20-35 lasta. Useammalla vaihtoehdolla on mahdollista päästä jollekin valitsemistaan leireistä.

• Lisätiedot, kuten allergiat/ruokavaliot/lääkitykset/diagnoosit jne.

Leirin onnistumisen kannalta on erityisen tärkeää, että työntekijöillä on tarvittavat tiedot lapsen osalta. Maininnan arvoisia ovat kaikki allergiat, ruokavaliot, oppimisen ongelmat ja vaikkapa se, jos kyseessä on lapsen ensimmäinen yön yli leiri.

• Vahvistus onnistuneesta ilmoittautumisesta tulee huoltajan sähköpostiin automaattisesti.

Automaattinen järjestelmä lähettää postin aina, kun ilmoittautuminen on onnistunut ja huoltajan sähköposti on oikein kirjoitettu. Välillä postit päätyvät roskapostin puolelle, joten sekin kannattaa tarkistaa!

• Paikat jaetaan vasta ilmoittautumisajan päätyttyä.

Mikäli hakijoita on enemmän kuin paikkoja, leiripaikat arvotaan. Arvonnassa etusijalla ovat Kuopion ev.lut. seurakuntien jäsenet.

Iloinen lapsi roikkuu pääalaspäin.

Ilmoittautuminen Leirikesään

Leirikesän ilmoittautuminen tapahtuu 2.-18.4.2024 täällä avautuvan linkin kautta.

Tiedot leiripaikoista ja varasijalla jäämisestä lähetetään huoltajan sähköpostiin torstaina 2.5.2024.

Leirit EIVÄT täyty ilmoittautumisjärjestyksessä, vaan leirijaot tehdään vasta ilmoittautumisajan päätyttyä. Mikäli hakijoita on enemmän kuin leiripaikkoja, paikat arvotaan. Arvonnassa etusijalla ovat Kuopion ev.lut. seurakuntien jäsenet.

Vahvistus onnistuneesta ilmoittautumisesta tulee huoltajan sähköpostiin automaattisesti. (Tarkastathan myös roskapostisi, mikäli vahvistusta ei löydy saapuneiden viestin kansiosta!)

Leirimaksut

Leirien hinnat löytyvät leirikohtaisista lisätiedoista. Leirimaksu sisältää majoituksen, ruokailut, yhteiskyydin sekä leirillä käytettävän materiaalin. Näkyvillä on vielä vuoden 2023 leirihinnat, mutta vuoden 2024 hinnat varmistuvat ennen ilmoittautumisen alkua!

• Yhden vuorokauden mittainen leiri 16€ /lapsi
  • Kahden vuorokauden mittainen leiri 27€ /lapsi
  • Kahden vuorokauden mittainen leiri 53€ /aikuinen
  • Kuopion ev.lut. seurakuntien ulkopuolisilta maksut ovat kaksinkertaiset.

Leirimaksut laskutetaan osallistujilta leirien jälkeen, viimeistään elokuussa. Lasku tulee maksajan sähköpostiin pdf-muodossa.

Leiripaikan voi peruuttaa maksutta kaksi viikkoa vahvistusviestin jälkeen, eli viimeistään 10.5.2023 ottamalla yhteyttä leirin vastuutyöntekijään.

Leirimaksusta voi hakea alennusta/vapautusta kotiseurakunnan diakoniatyöltä.

1.-3. luokkalaisille

• Liikkuva kesäleiri 1, 3.-5.6. Poukamassa

Leirillä liikutaan, pelataan ja leikitään Poukaman leirikeskuksen maisemissa.

2016-2014 syntyneille. Ohjaajina Topi Miettinen ja Henri Mäki-Kahma.

1.-6. luokkalaisille

• Kesäleiri 1, 3.-4.6. Rytkyllä

Vauhdikas kesän aloitus leiri mukavassa Rytkyn leirikeskuksessa.

2016-2011 syntyneille. Ohjaajina Timo Manninen ja Eija Huuskonen.

• Kesäleiri 2, 4.-5.6. Rytkyllä

Vauhdikas kesän aloitus leiri mukavassa Rytkyn leirikeskuksessa.

2016-2011 syntyneille. Ohjaajina Timo Manninen ja Eija Huuskonen.

Hinta €. Leirille mahtuu 30 leiriläistä

• Kesäfiilistelyleiri, 19.-20.6. Poukamassa

Kesäfiilistelyä Poukamassa.

2016-2011 syntyneille. Ohjaajina Timo Manninen ja Olli Inkinen.

• Palloiluleiri, 31.7.-2.8. Rytkyllä

Tällä leirillä palloillaan eli pelataan erilaisia pallopelejä, niin sisällä kuin ulkona sekä vietetään mukavaa loppukesän leiriä Rytkyn kauniissa maisemissa.

2016-2011 syntyneille. Ohjaajina Eija Huuskonen ja Niklas Grönholm.

1.-7. luokkalaisille

• Keppari-leiri, 10.-12.6. Hirvijärvellä

Tule tömistämään tannerta keppihevosilla Hirvijärven kauniisiin maisemiin.

2016-2010 syntyneille. Ohjaajina Tuija Soini ja Eija Huuskonen.

Hinta €. Leirille mahtuu 35 leiriläistä.

3.-7. luokkalaisille

• Rentokesäleiri, 24.-26.6. Poukamassa

Kesäisen rentoleiri Poukaman leirikeskuksessa.

2014–2010 syntyneille. Ohjaajina Markku Holopainen ja Timo Manninen.

• Liikkuva kesäleiri 2, 7.-9.6. Hirvijärvellä

Liikuntapainotteinen leiri Hirvijärven leirikeskuksen alueella.

2014-2010 syntyneille. Ohjaajina Topi Miettinen, Henri Mäki-Kahma ja Markku Holopainen.

Hinta €. Leirille mahtuu 35 leiriläistä.

• RentoElokuu leiri, 2.-4.8. Rytkyllä

Tule meidän mukaan viettämään leppoisaa kesäloman päätösleiriä Rytkylle.

2014-2010 syntyneille. Ohjaajina Elina Hakkarainen ja Eija Huuskonen.

nuorisosihteeri
Seurakuntatyön erityispalvelut
Kuninkaankatu 12
70100 Kuopio

Kesis

Kesikseen, eli seurakuntien järjestämään päivätoimintaan, pääset tutustumaan ja ilmoittautumaan täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.