Karttula järvien äärellä

Karttulan alue koostuu useasta kylästä, joista suurimmat ovat Karttulan kirkonkylä, Syvänniemi, Pihkainmäki ja Airaksela. Karttulan alueella on kolme kaunista kirkkotilaa, Karttulan kirkko, Syvänniemen kirkko sekä Karttulan seurakuntakoti, jonka sali on myös vihitty kirkkotilaksi.

Karttulan alueen seurakuntalaiset ovat aktiivisia seurakunnassa toimijoita ja luottamushenkilöitä. Osallistumisen mahdollisuuksia on vauvasta vaariin. Toivottavasti myös sinä ja läheisesi löydätte seurakunnasta paikkanne ja hengellisen kotinne.

Kirkolliset toimitukset ja varaukset

Hautajaiset

Aloita hautajaisjärjestelyt soittamalla Kuopion seurakuntien Linkki avautuu uudessa välilehdessähauta- ja puistotoimistoon, puh. 040 4848 512. Puhelinaika on ma-pe klo 9-15. Lisätietoja hautajaisjärjestyistä sekä hautojen hoitoon liittyvistä asioista tästä

Kaste, avioliittoon vihkiminen ja muut perhejuhlat

Voit varata Kallaveden seurakunnan papin ja tilat kirkollisiin toimituksiin tai muihin perhejuhliin Kallaveden seurakunnan toimistosta arkisin klo 9-15 osoitteessa Rauhalahdentie 21, 70780 Kuopio, puh. 040 4848 327. Lue lisää perhejuhlien järjestämisestä tästä

Karttulan alueen tapahtumakalenteri

Karttulan toiminta ja tapahtumat

Seurakuntamme tarjoaa monipuolista toimintaa ja tapahtumia kaikenikäisille. Tule mukaan!

Noudatamme toiminnassamme voimassa olevia koronarajoituksia.

Diakoniatyön ajanvaraus

Taloudellisissa asioisssa ajanvarauspäivystys torstaisin klo 10-11 puhelimitse 040 4848 539 (muina aikoina voit jättää viestin vastaajaan).

Säännöllinen viikkotoiminta talvikaudella

Maanantai

• Lähetyksen kirpputori klo 10-14, Kissakuusentie 2.
  • Kirkonkylän Raamattupiiri klo 18.30 seurakuntakodilla takkahuoneessa
  • Syvänniemen Raamattupiiri klo 18 Tervarinteentie 20, parillisilla viikoilla

Keskiviikko

• Perhekerho klo 9.30-11 Karttulan seurakuntakodilla
  • Ystävänkammari klo 10 Karttulan seurakuntakodilla
  • Kirkkokuoro klo 18-19.30 Karttulan seurakuntakodilla

Torstai

• Virrestä virtaa -yhteislaulutilaisuus klo 12 kuukauden viimeinen torstai Karttulan seurakuntakodilla
  • Nuorten ilta klo 15-18 Karttulan seurakuntakodin nuorisotilat

Perjantai

• Liiku leiki laula -kerho (päiväkerho) klo 13.15-15.45  Karttulan seurakuntakodilla

Lauantai

• Lähetyksen kirpputori klo 10-14, Kissakuusentie 2.

Sunnuntai

• Messu tai Sanajumalanpalvelus klo 10 Karttulan kirkossa tai klo 14 Karttulan seurakuntakodilla ellei toisin mainita.

Kouluikäiset ja nuoret

Tule mukaan seurakunnan toimintaan! Katso tarkemmat tiedot kouluikäisten ja nuorten toiminnasta Karttulan alueella. Lisätietoja nuorisotyönohjaaja Riikka Kukkoselta, puh. 040 4848 542.

Kirkkokuoro ja Vaeltajat-lauluryhmä

Kiinnostaako kuoroharrastus? Lisätietoa Kallaveden alueen kuoroista

Seurakunnan toiminta verkossa

Voit osallistua seurakunnan toimintaan ja tilaisuuksiin myös verkon välityksellä.

Kuopion tuomiokirkon sanajumalanpalvelukseen voi osallistua netissä osoitteessa
https://www.virtuaalikirkko.fi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kallaveden seurakunnan ja Karttulan alueen tapahtumia löytyy some-kanavilta: Kallaveden seurakunnan Karttulan alueen Facebook-sivuLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Kallaveden seurakunnan YouTube-kanavaLinkki avautuu uudessa välilehdessä . Facebook-sivuilla on muun muassa pieniä hartauksia Karttulan kirkosta.

RukouksiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Karttulan kirkko.
Karttulan kirkko

I kappalainen, Karttulan alue
72100 KARTTULA
Kanttori
Kissankuusentie 14

Nuorisotyönohjaaja

Karttulan alue

Varhaisnuorisotyö, koulutyö, nuorisotyö ja rippikoulutyö.

Lastenohjaaja
Seurakuntamestari