Alavan seurakunta Kuopiossa

Kuopion Alavan seurakunta kuuluu Tuomiokirkkoseurakunnan sekä Kallaveden, Männistön, Puijon, Järvi-Kuopion seurakuntien ohella Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymään.

Seurakuntaamme kuuluvat Niiralan, Särkiniemen, Särkilahden, Savilahden, Neulamäen, Lehtoniemen, Keilankannan sekä osittain Haapaniemen kaupunginosat. Alavan seurakunta on perustettu v. 1967.

Seurakunnan toiminta-ajatus

Kohtaamisen kirkko on Alavan seurakunnassa suunnattu kohti jokaista seurakuntalaista. Jokainen jäsen on ainutlaatuinen ja korvaamaton. Kaikki Alavan seurakunnan jäsenet ovat seurakunta yhdessä. Pyrimme kohtaamaan jäsenemme niin, että seurakuntalaisia kutsutaan Jumalan yhteyteen ja rohkaistaan välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta.

Alavan seurakunta toimii neljälle erillisellä alueella. Näissä toiminta keskittyy alueilla sijaitsevien kirkkojen ja seurakuntatalojen ja seurakunnallisten tilojen ympärille. Nämä alueet ovat Alavan, Särkiniemi-Särkilahden, Neulamäen ja uusimpana rakenteilla oleva Lehtoniemi-Keilakannan alue.

Lisätietoa Alavasta.

Alavan ulkokuva.