Hyvää mieltä joulukeräyksin 2016

Joulu herättää tahdon tehdä ja antaa hyvää. Tänäkin vuonna kristilliset järjestöt ja organisaatiot antavat siihen erinomaisen mahdollisuuden joulukeräyksillään. Hyvän mielen saat pienelläkin lahjoituksella!
Joulukeräys, enkeli, sydän, joulu, lahjoita

Toisenlaisella lahjalla joulun iloa kehitysmaihin

Kirkon Ulkomaanavun Toisenlainen lahja on ekologinen ja eettinen lahja, jolla voi ilahduttaa ystävää ja samalla auttaa kehitysmaiden ihmisiä. Toisenlaisen lahjan avulla voi antaa muun muassa ammatin Naisten pankin kautta, koulupuvun tai vaikkapa perinteisen vuohen. Kattavaa lahjavalikoimaa pääset tarkastelemaan Toisenlaisen lahjan verkkosivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Laulamalla lapselle koulutuksen lahja

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat joululaulut soivat tänä vuonna unohdetuille lapsille. Seurakuntien järjestämissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran ulkomaiseen työhön. Lähetysseura ohjaa keräystulot kehitysmaiden lasten koulutukseen, lasten ja äitien terveydenhuoltoon sekä perheiden toimeentulomahdollisuuksien parantamiseen.

Kolehtihaavia voi kartuttaa myös soittamalla tai tekstiviestillä. Lahjoitusohjeet löytyvät Lähetysseuran verkkosivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ruokaturvaa köyhän jouluun

Kotimaanavun valtakunnallinen ”Ruokaturvaa köyhän jouluun” -keräys muistuttaa, että nälkä on tänäänkin totta. Suomalaisista 100 000 turvautuu vuosittain leipäjonoon. Lähes 700 000 suomalaista elää köyhyysrajan alapuolella. Joulukeräyksen tuotto kohdistetaan heille, ja se toimitetaan perille yhteistyössä seurakuntien diakoniatyön kanssa. Keräyskohteina voi olla myös esim. Kuopion seurakuntien alueella asuvia.

Kotimaanavun kautta voi auttaa hädässä olevia joko vapaaehtoistyön tai raha- ja tavaralahjoitusten kautta kotimaanapu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Turvaa ja tekemistä kristityille lapsille Palestiinassa

Suomen Pipliaseuran Betlehemin lapsi -keräys tukee kristittyjä palestiinalaislapsia alueilla, joilla heitä kohtaa syrjintä ja jopa vainot. Lapsille ja nuorille järjestetään leirejä ja retkiä sekä opetetaan raamatunkertomuksia nukketeatterin ja draaman keinoin yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja koulujen kanssa. Lahjotuksen voit tehdä Pipliaseuran verkkosivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Äitiyskuolleisuutta vastaan Kylväjän joulukeräyksellä

Lähetysjärjestö Kylväjän joulukeräysLinkki avautuu uudessa välilehdessä kohdistuu Bangladeshiin. Keräyksen tuotot käytetään paikallisten terveysolojen parantamiseen ja heikossa asemassa olevien aseman kehittämiseen. Maassa, jossa äitiyskuolleisuus on korkea, mahdollistetaan joululahjoitusvaroin turvallisempia synnytyksiä ja parannetaan ihmisten toimeentuloa kyyhkysten tai vuohien kasvattamisen avulla.

Tukea kriisialueille radio- ja televisio-ohjelmin

Medialähetysjärjestö Sanansaattajien (Sansa) Jaa parasta joululahjaa Linkki avautuu uudessa välilehdessä-joulukeräyksessä on tänä vuonna neljä kohdetta. Tukea voi televisiokanava SAT-7 Türk, joka jakaa evankeliumin sanomaa turkkilaisille kristityille, joita on maassa uskonnollisena vähemmistönä noin 0,2 prosenttia. Toisena kohteena ovat luonnonkatastrofien uhreiksi Aasiassa joutuneet, joille tehdään kriisiradiota. Avustuskohteina ovat myös iranilaislapset sekä syyrialaisnuoret.

Kristillistä peruskoulutusta juutalaisille

Kansanlähetyksen (SEKL) joulukeräykselläLinkki avautuu uudessa välilehdessä tuetaan tänä vuonna juutalaisten keskuudessa tehtävää työtä. Kerätyillä varoilla tuetaan yksinhuoltajaperheitä sekä aviopareja, tarjotaan kristillistä peruskoulutusta Jerusalemin Makor Hatikvah -koulussa, tehdään diakoniatyötä ja tavoitetaan opiskelijoita.

Suomalaisten nuorten yksinäisyyden torjuntaa

Kansan Raamattuseuran joulukeräys nostaa tänä vuonna kohteekseen yksinäiset nuoret ja nuoret aikuiset. Keräykseen osallistumalla tuetaan matalan kynnyksen kohtaamispaikkojen rakentamista, joihin kuka tahansa nuori tai nuori aikuinen on tervetullut omana itsenään.

Keräykseen voi osallistua Kansan Raamattuseuran verkkosivuilla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Saamisen iloa Euroopan köyhimmille lapsille

Patmos Lähetyssäätiön Operaatio Joulun Lapsi vie iloa ja toivoa Euroopan köyhimmille lapsille kenkälaatikoihin pakatuilla joululahjoilla tänäkin vuonna. Lahjoitusvaroilla valmistetaan lahjoja, katetaan pakettien kuljetuskustannukse ja rahoitetaan lasten Suuri Seikkailu -opetuslapseuskouluja.

Operaatio Joulun lapseen pääset mukaan Patmoksen verkkosivujenLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Joulupadat jo 110:nnen kerran vähävaraisten puolesta

Pelastusarmeijan joulupadat pystytetään jo 110. kertaa ympäri Suomea. 16.12–23.12.2016 järjestettävän keräyksen tuotolla autetaan Suomessa asuvia vähävaraisia lapsiperheitä, yksinäisiä vanhuksia ja syrjäytymisvaarassa olevia nuoria. Pelastusarmeija jakaa Joulupadasta saatavat varat ruokana, vaatteina ja lahjakortteina.

Keräykseen voit osallistua joko padoilla tai verkkosivustolla. SivustollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on mahdollista myös perustaa oma joulupata ja kartuttaa sen pottia yhteisöllisesti.

Kirkon tiedotuskeskus ja Kuopion ev.lut. seurakuntien viestintä / SR

Mon Dec 12 12:00:01 EET 2016