Pääsiäisenä syödään yhdessä

Yhdessä syöminen pääsiäisenä paaston päätyttyä on vanha kristillinen perinne.
kuvassa leipää ja vihanneksia

Monessa seurakunnassa järjestetään yhteisen syömisen ja samaan pöytään kokoontumisen tapahtumia pääsiäisen aikaan, joko yömessun jälkeen tai pääsiäissunnuntaina.

Pääsiäisenä juhlitaan synnin voittanutta ja kuolleista noussutta Jeesusta Kristusta. Jeesus avasi ihmisille tien Jumalan ja toistensa yhteyteen. Lankeemus repi ihmiset eri pöytiin. Kristus kokoaa ihmiset eri puolilta maailmaa samaan pöytään.

Yhteinen pöytä rakentaa yhteisöä. Se tarjoaa tilan tasavertaiselle jakamiselle. Yhdessä syöminen on nouseva trendi yhteiskunnassa. Se luo yhteyden ja yhteisöllisyyden kokemuksia maailmassa, jossa yksilöllisyys korostuu.

Samassa pöydässä syöminen on hyvä tapa tutustua uusiin ihmisiin. Se tarjoaa mahdollisuuden niin arjen kuin juhlan vuorovaikutukseen.

Pääsiäisyön messu ja iltapala lauantaina 15.4. klo 23 Kallaveden kirkossa, Rauhalahdentie21.

Lounas ja uuden laulun messu pääsiäissunnuntaina 16.4. klo 12 Poukamassa, Poukamantie 105. Vapaaehtoinen maksu Yhteisvastuukeräykseen.

Brunssi pääsiäissunnuntaina 16.4. klo 9.30–10.45 Alavan seurakuntasalissa. Juhlamessussa klo 11 saarnaa piispa Jari Jolkkonen. Kuljetukset messuun: Lehtoniemi klo 10.15, Neulamäki 10.30, Särkiniemi 10.40.

Thu Apr 13 12:38:00 EEST 2017