Puijon kirkko juhlii

Puijon kirkko juhlii syyskuun alussa 40 vuottaan. Puijon seurakunnan historia julkaistaan myöhemmin syksyllä.
1_kansi_alavinkki_vasen_puijon_kirkko_THUMB.jpg

Piispa Paavo Kortekangas vihki 4.9.1977 Puijon kirkon ja seurakuntakeskuksen silloisen Kuopion tuomiokirkkoseurakunnan lähiökirkoksi ja nimesi sen pyhäpäivän evankeliumin mukaan Laupiaan samarialaisen kirkoksi.

Juhlan kunniaksi kirkon suoralinjainen, valkoinen kellotapuli on viime kevään aikana saanut uuden pinnoitteen ja valaistustakin on hieman uusittu.

Juhlat alkavat Puijon seurakunnan ikinuorten kokoontumisella la 2.9. klo 17 alkaen. Viikkomessussa klo 19 saarnaa Arja Ryynänen, seurakunnan entinen nuorisonohjaaja, ja liturgina toimii Tapani Nuutinen, entinen nuorisopappi. Illan suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat ikinuoret ja heidän bändinsä.

Su 3.9. klo 10 alkaa juhlamessu. Mukana ovat Puijon kamarikuoro, kirkkokuoro ja lauluryhmä Verso sekä soitinyhtye. Messussa kuullaan sovituksia uusista virsistä sekä Joona Sarasteen juhlaa varten säveltämää musiikkia. Kirkkokahvien jälkeen VTM Jaro Julkunen pitää juhlaesitelmän Puijon seurakunnan ja kirkon historiasta. Julkusen kirjoittama Puijon seurakunnan historia ilmestyy myöhemmin syksyllä.

Juhla jatkuu arkisen toiminnan ja työn merkeissä.

Mon Aug 28 11:15:00 EEST 2017